Videocamera wordt niet herkend ,wie kan me helpen?

Ik heb een Emac 700 en verleden week een JVC GR-DX35E camera gekocht. Ik had het idee om via een firewirekabel video te bewerken met Imovie 3.03. Helaas blijkt het programma de camera niet te herkennen :"geen camera aangesloten". Dat terwijl hij aangesloten is aan camera en computer via een firewirekabel.. Ik heb contact gezocht met Apple en JVC ,maar geen van beiden konden me helpen. De een zegt er moet nog een driver ge-installeerd worden (Apple) ,maar waar vindt je die ,daar krijg je geen antwoord op. JVC zegt dat 99% van de hun camera's bij hun herkend worden. Waarom deze dan niet. Met de meegeleverde software van JVC lukt de video binnenhalen wel ,alleen erg schokkerig ,met systeem 9.0 en USB. Het moet toch met Imovie toch ook lukken zou ik denken. Heeft iemand ervaring ,tips of.... Een tip die ik al op het Forum gelezen had was ,alles aansluiten Imovie opstarten "opnemen en terugspoelen (via Imovie of via de camera?) Dit lukte ook hier niet. Kan iemand mij hierbij helpen bij voorbaat dank. Sjaak

Het klinkt misschien stom, maar heb je de camera in vtr(of vcr, in ider geval de afspeelmodus) gezet?

Je kunt ook software als Final Cut Express kopen en daar je video mee bewerken misschien doet FCE je camera wel herkennen.

[quote:5218f1bfd8="hydro"]Je kunt ook software als Final Cut Express kopen en daar je video mee bewerken misschien doet FCE je camera wel herkennen.[/quote:5218f1bfd8] Neen, niet eerst kopen en dan pas testen, erg zonde. Even bij dealer informeren!

Toch maar even op een andere machine proberen, en desnoods een andere Imovie versie proberen. Ik heb ook de Emac en een (wel iets andere) JVC camera en eigenlijk nog nooit een probleem gehad.

Marcel.

Dit soort problemen zijn helaas niet uniek en lijken ook niet gebonden aan bepaalde type camera's.

Bij de meesten gaat het goed, maar…
Sommigen moeten eerst hun computer aanzetten, dan de camera aansluiten en dan pas aanzetten.
Anderen moeten eerst hun computer aanzetten, dan de camera aanzetten en dan pas aansluiten.
Weer anderen moeten eerst hun camera aansluiten en aanzetten en dan pas de computer aanzetten.
Zelf moet ik heel af en toe m’n toevlucht nemen tot de laatste optie,
Er zijn trouwens nog wel een paar volgordes mogelijk.

Je zou ook eens kunnen kijken of er nog try-out versies van CatDV bestaan. Dat was altijd heel sterk in cameraherkenning/capturing/logging.

Succes

Het klinkt heel lomp, maar probeer eens een andere firewirekable. Ik heb met mijn Sony Camera met doet het met de ene kabel wel en met de andere niet.

Is helemaal niet lomp, heb eens een hele nacht gefrustreerd zitten rebooten en reïnstallen..tot ik erachter kwam dat de kabel f*cked was...

Misschien wat laat, maar ik reageer toch even. Ik help (zuiver prive) wel eens mensen bij onze plaatselijke mac/video winkel. Daar kwam ook iemand binnen met een JVC camera en z'n powermac 1.25 GHz Ook met het probleem dat de camera niet herkend werd. Aangesloten en hij werkte 'natuurlijk' bij mij wel. Maaaaaar hij herkende de start stop detectie niet ( in preference goed aangegeven in iMovie) Navraag gedaan en wat bleek JVC heeft een eigen protocol mbt de firewire standaard. Vandaar dat JVC camera altijd moeilijk doen met hard/software wat exact aan de protocollen houd van IEEE1394(a)

Dus dat is het probleem met je JVC camera