Videocamera

Jo lui,

Ik zit eraan te denken om een digitale video camera te kopen. Deze had ik in gedachten. Ik zoek er namelijk eentje die niet meer dan 450 Euro mag kosten. En die lekker samenwerkt met iMovie.

Weet iemand nog een leuke camera?
Is er iemand die ervaring heeft met de JVC 20?

Ik heb ook een tijdje een JVC videocamera gehad, hele goede apparaten, vooral de lenzen van JVC zijn scherp en lichtsterk. Enige nadeel waar ik op stuitte was het slechte aanbod qua accesoires. Accu begaf het al redelijk snel, en een andere was wel te koop, maar bijvoorbeeld grotere capaciteit was of heel duur, of hooguit het dubbele.

Inmiddels ben ik weer terug naar Sony, en deze beval ook weer prima. Vooral de extra grote accu die bijna 10 uur meegaat, in tegenstelling tot JVC’s maximum van 2 uur, is voor mij een doorslag geweest.

Dus qua accesoires vind ik JVC niet zo, maar hun lenzen zijn super.
Bij Sony moet je kijken naar een model met een Carl Zeiss lens, maar die
zijn er niet veel onder de 450 euro… de mijne was 499.

Kijk eens op kieskeurig.nl.

Succes !

Frans

Ik heb er twee van JVC, de laatste is de JVC D30E. Deze heeft namelijk ook DV-IN, zowel digitaal als analoog. Ik kan dus ook van tv of analoge video opnemen, handig om mijn oude VHS filmpjes over te zetten naar DVD. Het enige nadeel is de wind gevoeligheid, maar daar gebruik ik weer mijn oudere JVC GR 145 voor. ben erg tevreden over JVC beide batterijen zijn uitwisselbaar en samenwerking met iMovie is perfect.

Wat vinden jullie van [url=http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Camcorders&menucat=Camcorders%5FDigitaal&subcat=Camcorders%5FDigitaal&scindex=3&subsubcat=Camcorders%5FDigitaal&prid=0007038863]deze[/url] camera? Voordeel vergeleken met de JVC 20 is dat de accu 1,5 uur meegaat ipv. 1 uur en dat de oplader erin zit.

Ik zou gaan voor een camera met dv out en in. Zo ben je wat meer flexibel als je niet al te veel schijfruimte kwijt wil zijn. Ook kan je da camera dan als a/d converter gebruiken, handig om oude videobanden te digitaliseren. In ieder geval dit werkt zo bij sony en canon.

Succes met het zoeken.

Ik vind die 1,5 uur veeeeel te kort.

Die anderhalf uur is gebaseerd op optimale omstandigeheden,
en dus kom je al snel stroom te kort. Ik ben vaak een dag of weekend
weg, en dan wil ik niet om het uur van accu wisselen.

Daar heb je dus reserve accu's voor, maar je kunt natuurlijk ook een stopcontact meenemen als je op vakantie gaat.

[quote:f9eef7b5b7="MacX"]Daar heb je dus reserve accu's voor, maar je kunt natuurlijk ook een stopcontact meenemen als je op vakantie gaat.[/quote:f9eef7b5b7] Ik dus niet... ik ga vaak Ferrari's spotten, en dan sta je dus langs de kant van de weg, of in de middle of nowhere.... geen stopcontact dus.

JVC’s grootste extra accu was goed voor 2 uur filmen, en dat is veel te weinig voor mij. Sony heeft de Q90, die bijna 10 uur meegaat, dan kan ik dus op mij gemak een dag langs de weg staan, en 's avonds opladen.