videoclips info is corrupt

Ik heb een map met een 100-tal videoclips. Als ik eentje importeer in iTunes bevatten sommige velden bij 'info' allemala sluistekens ('||||||||||||||||'). In het iTunes hoofdvensterworden dat een stuk of tien vierkante blokjes. Herbenoemen brengt geen aarde aan de dijk. Telkens ik daarna een clipje afspeel wijzigt de info weer naar die rare tekens. Dit komt voor bij 'artist', 'genre','album' en heel soms 'name'. Wie kan me helpen aub?

mvg,
iSander

het kan liggen het aan het feit dat je het lettertype dat iTunes gebruikt niet hebt geladen of hebt weggegooid o.i.d. letters doen soms rare dingen! ik weet alleen ff niet welk font iTunes gebruikt...

iTunes gebruikt de Lucide Grande. Het kan ook zijn dat je een corrupt of slecht font hebt geladen dat dan voor conflicten zorgt.

Mischien even checken op macosx.COM daar weten ze soms iets meer en zijn de antwoorden altijd beleefd en aardig.

[quote:2de7da2a28="iSander"]Herbenoemen brengt geen aarde aan de dijk. Telkens ik daarna een clipje afspeel wijzigt de info weer naar die rare tekens.[/quote:2de7da2a28] Kijk eens naar de info in de Finder of je wel schrijfrechten hebt op de file? (appeltje-i -> You can: read & write)