Videoconverter 1080p-video's iTunes

Hallo allemaal,

Wegens potentiële aanschaf van een Apple TV, ben ik op zoek naar een goede (liefst gratis) videoconverter voor 1080p-films (.mkv, mp4, etc.) om te zetten naar een formaat dat voor iTunes gangbaar is. Dit uiteraard het liefst zonder kwaliteitsverlies. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Handbrake

Als je de Apple TV nog niet hebt gekocht: koop een Apple TV 2, die is te jailbreaken en te voorzien van [url=http://firecore.com/atvflash-black]aTV Flash[/url], waardoor je video's niet hoeft te converteren, en niet in iTunes hoeft te zetten!

@TheBigZ,
Bedankt voor de snelle reactie! Zo te zien is het zelfs mogelijk om ondertitelbestanden erbij te voegen, dat is al helemaal mooi!

[b]EDIT:[/b]

@iKweethetbeter,
Is die dan nog ergens te koop? Helaas ondersteunt de Apple TV 2 "slechts" 720p, hetgeen ik een zeer groot nadeel vind. Bovendien ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van jailbreaken, maar dat moet natuurlijk iedereen zelf weten. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Ik kan je zeggen dat het verschil tussen 720p en 1080p verwaarloosbaar is (ik denk dat de meeste mensen het verschil in een blinde test niet eens zouden zien) dus ik zou me niet te veel blindstaren op die pure getallen.

Als jij meent wel een duidelijk verschil te zien is het natuurlijk een andere zaak :).

er gaat overigens imho niks boven de interface van XBMC

Met een 40 inch tv en een kijkafstand van 3 meter zie je niet het verschil tussen 720p en 1080p. Wat dan belangrijk is, is wat je ermee kunt. En met een ATV2 kun je meer dan met een ATV3!