Videoconverter

Hallo,

Ik ben op zoek naar een videoconverter en twijfel nog tussen de DAC-100 en de Canapus ADVC-100

Wie kan mij de verschillen en/of voordelen helder uitleggen???

Sorry, ik had de zoekfunctie moeten gebruiken, MacFan 50 geeft het antwoord

Ik weet het antwoord van de MacFan 50 niet meer, maar ik ben in ieder geval héél blij met m'n DataVideo DAC-100.

Relatief goedkoop en zeer eenvoudig in gebruik.

Gewoon een fijn apparaat.

In de MacFan werd gerept over een matige kwaliteit (van beiden) heb je dat ook met de DAC-100??

ik heb ook zo'n Dac 100 - dat ding werkt gewoon goed met goede kwaliteit; deze laatste hangt wel af van de bron; met oude video's kan dat wel eens problemen geven als de sync signalen zwakjes geworden zijn; zelf heb ik er een time base corrector (datavideo 1000) tussen gezet volgens andere bronnen schijnt de Canopus daar minder gevoelig voor te zijn de Dac 100 zou ook betere (natuurlijke) kleuren geven tov de Canopus

Ik heb me een Formac TVR aangeschaft, en ben daar zéér tevreden mee. De prijs valt tegen (€333), maar je kan alles hiermee laten omzetten naar digitale toestanden. Video, Hi8, LP, MD, enz...

Je kan er ook je kabelaansluiting (in België hebben we dat nodig om distributie TV te kunnen ontvangen. Hoe men dat in Nederland vernoemt weet ik niet, sorry) mee aansluiten. Je kan dan je TV programma’s rechtstreeks opnemen met iMovie. Nadien brand je dit dan weg met iDVD. Lekker makkelijk!!!

Dit toestel koop je best als je heel wat video (Hi8) materiaal hebt liggen die je op DVD wil plaatsen.
Bij bepaalde modellen kan je ook de radio distributie aansluiten. Je kan dan je radio programma’s ook digitaal opnemen.

kan je met dac 100 ook rechtstreeks van de tv opnemen naar imovie ? zijn er meer mensen die ervaring hebben met dac 100

Ik heb ook de DAC-100, en je kan er inderdaad de TV mee opnemen. Je moet dan wel via de videorecorder kijken.

Dus de coax in de video, video in de DAC-100, en dan naar iMovie.

Aan i-Mac uit Brugge vanwege QSD uit Roeselare. (of hoe 2 westvlamingen elkaar vinden op een nederlandse website...)

Ik lees dat je ook een Formac TVR hebt. Ik heb ook deze investering gedaan maar verder dan tv kijken en een film opnemen en op dvd branden ben ik nog niet gekomen.

Heb jij al oude opnames (video of audio) gedigitaliseerd met de Formac ?

Hoe heb je dat precies gedaan ?

Bedankt voor je ervaringsuitwisseling.