Videogeheugen iMac

Hoi!

Weet iemand misschien of en hoe je de videokaart en het videogeheugen van een 2 jaar oude iMac 450 Ruby (zo’n rooie) kunt upgraden?
Ik ben wel reuze benieuwd naar Quartz Extreme en dat draait niet op mijn machine.

Alvast bedankt! (ook als het niet gaat)

Download MacTracker, heb je gelijk 'alle' specs van alle Macs. [url]http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=10816&db=mac[/url]

Hier staat dat er een 6MB ATI Rage Pro in zit…
Weet niet of dat een PCI-kaartje is, denk van wel.
Dat houdt in geen AGP kaart erin, dus ook geen Quartz Extreme mogelijk…

Ik heb een G4 met een kaduuke NVidia 32 MB AGP en die heb ik dus moeten vervangen voor een ATI Radeon 7000 (PCI). Ondersteunt geen QE, maar ik merk met Photoshoppen etc. geen enkel verschil…

Misschien haal je die snelheidswinst van een AGP kaart er alleen maar uit in 3D-games…

Wilcman er is een programmatje die QE over PCI mogelijk maakt. Zoek even op versiontracker naar quartz extreme dan staat hij er wel tussen.

Verder kun je het videogeheugen van een imac niet vervangen. Zit volgens mij op het moederbord vast… en er zijn geen pci sleuven voor beschikbaar…

Bedankt voor de reacties! Maar helaas, mijn videokaart ondersteunt inderdaad geen Quartz Extreme, als gevolg van te weinig capaciteit. Nou ja, dan doen we het ermee (wat duurt het nog lang voordat het Sinterklaas is...)