Videokaart iMac DV

Ik dacht m'n iMac te updaten naar OSX. Helaas ben ik vergeten de firmware te updaten en heb de videokaart opgeblazen. Een nieuwe kost 200 Euro ex. en 150 Euro ex. voor het in laten bouwen. Heeft iemand ervaring met het zelf deze (of een andere) kaart monteren? Kan je sowieso een ander type kaart gebruiken?

Waarschijnlijk is je videokaart helemaal niet opgeblazen. Als je een (gewone) monitor aansluit via je andere externe aansluiting aan de achterkant kun je dat controleren. :| Heb je ook opstartproblemen? Dan is het vrijwel zeker door de "vergeten" firmware-update. Dan denkt de mac nl. dat er een LCD-scherm aanzit en die stuurt hij heel anders aan. Zo heb ik al twee DV Macs "gered", die het daarna weer prima deden met OSX. Veel succes. O Ja, ik weet niet meer precies waar maar er hebben diverse artikelen op internet gestaan over dit probleem. o.a. over een aantal mensen die hun videokaart hadden laten vervangen door Apple terwijl dat dus helemaal niet nodig was. Groetjes uit Erica :apple:

Inderdaad, een externe monitor doet het wel, maar deze werkt toch niet via de videokaart? Moet deze dan 'gereset' worden? PRAM heb ik al gereset.

Ik heb inmiddels OS9 weer teruggezet en een firmware-update gedaan. Vandaag opnieuw OSX er op zetten,

Was er na de firmware-update nog steeds geen beeld te zien op je interne monitor? Dat zou normaal wel moeten. Om het beeld op te laten komen werkte bij mij de sluimerstand-truuk. Na het opstarten de uitknop 1x indrukken en enter geven. (Normale procedure om hem in sluimerstand te krijgen) Direkt daarna op de spatiebalk drukken brengt hem dan tot leven. (dat was nodig om de firmware-update te kunnen uitvoeren). Maar als ik jou goed begrijp heb je dat stadium al gehad. Dan zou het dus inderdaad kunnen dat je kaart kapot is. Daar heb ik echter geen ervaring mee. Sorry voor mijn voorbarige reactie. :innocent: MacFan55 uit Erica

Mijn dank is enorm. Het werkt! Hier heb ik wat aan! Jammer van de vorige videokaarten, maar weer veel wijzer geworden. :)