Videokaart imac g5

Weet iemand of de videokaart in de iMac g5 ook vervangen kan worden als er straks nieuwe iMac's komen met betere videokaarten. Kunnen de oude er dan uit en een nieuwe erin? Of zit die helemaal in het moederbord ofzo.

[quote:1aa661cde0="Remon"]Weet iemand of de videokaart in de iMac g5 ook vervangen kan worden als er straks nieuwe iMac's komen met betere videokaarten. Kunnen de oude er dan uit en een nieuwe erin? Of zit die helemaal in het moederbord ofzo.[/quote:1aa661cde0]

Onmogelijk. Die zit vast op het moederbord. Zeer vervelend :x

Ooo das klote zeg

[quote:17ba7ba250="Remon"]Ooo das klote zeg[/quote:17ba7ba250]

Zeg dat wel :cry:

Kan wel! Nieuw moederbord erin.

[quote:9f33854665="Peter Fitskie"]Kan wel! Nieuw moederbord erin.[/quote:9f33854665]

Jij weet ook niet wat je zegt !!!

je kan een nieuwe Mid-Plane assembly kopen waar het moederbord in verwerkt zit. kosten 760 euro, dat is wel een beetje duur voor een nieuwe video kaart. En dan nog maar de vraag of de nieuwe iMacs wel dezelfde moederbord hebben als de oude, en die kans is nihil. Maar het moederbord is niet los te koop, sorry. en als dat wel was dan is dat VEEL te duur. :lol:

[quote:a707dd088e="TRML"][quote:a707dd088e="Peter Fitskie"]Kan wel! Nieuw moederbord erin.[/quote:a707dd088e]

Jij weet ook niet wat je zegt !!!

je kan een nieuwe Mid-Plane assembly kopen waar het moederbord in verwerkt zit. kosten 760 euro, dat is wel een beetje duur voor een nieuwe video kaart. En dan nog maar de vraag of de nieuwe iMacs wel dezelfde moederbord hebben als de oude, en die kans is nihil. Maar het moederbord is niet los te koop, sorry. en als dat wel was dan is dat VEEL te duur. :lol:[/quote:a707dd088e]

Joh, dat wis ik niet. 760 euro valt me eigenlijk nog wel mee. Een NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL kost 619 euro, dus 141 euro voor een nieuw moederbordje vind ik niet echt duur. Zo’n beetje als die bordjes die in die windowsbakkies zitten. Ik heb het altijd al gedacht. Appel en windowsgebakjes, het is eigenlijk allemaal hetzelfde.

Hoe zeker is het dan dat de volgende Imac een nieuwe video kaart heeft?

[quote:fad8831d0b="macluc"]Hoe zeker is het dan dat de volgende Imac een nieuwe video kaart heeft?[/quote:fad8831d0b]

Apple zal toch wel geen 3 generaties van iMac’s na elkaar dezelfde bucht videokaart geven zeker? De vorige iMac G4 had ook een GeForce FX5200. Daarmee dat gamen met een iMac G5 niet veel vlotter gaat …

Apple zal toch wel geen 3 generaties van iMac's na elkaar dezelfde bucht videokaart geven zeker? De vorige iMac G4 had ook een GeForce FX5200. Daarmee dat gamen met een iMac G5 niet veel vlotter gaat ...[/quote]

Volgens mij is het zo dat los van games spelen de kaart ok is. Misschien is de Mac wel niet het geschikte platform voor de nieuwste games… Mij maakt het niet uit, ik ben geen gamer. Misschien een topic voor een nieuw draadje.

@Macluc

Voor niet gamers is de kaart in orde. Als je af en toe graag een spelletje speelt is een nieuwe kaart een betere oplossing maar dat is helelaas niet mogelijk.