Videokaart van belang bij video-bewerking?

Ik ga me een Imac halen, maar nu kan ik kiezen tussen de Geforce 7300GT (128 mb) of de Geforce 7600GT (256 mb) met een meerprijs van 130 euro.

Ik gebruik mijn Imac vooral met Final Cut Studio, Aperture en Shake. Is deze upgrade dan aanbevolen? Of merk je het verschil amper?

Gezien de trend (ook in het OS) om steeds meer taken op de grafische kaart af te wentelen, zou ik hoe dan ook voor de tweede optie gaan.

De snelheid van videobewerking is afhankelijk van heel je computer: Processor, geheugen én videokaart. Dus hoe meer je van alles hebt, hoe beter ;)

Mvg,
Joram

Ok thnx! :)

Dan wordt het toch de 7600 GT :slight_smile: En verder heb ik geen upgrade van de processor gedaan omdat ik denk dat het verschil in snelheidwinst miniem is. Wel een upgrade van het geheugen naar 2 GB en dan nog een externe HD van 320GB erbij…

Dan kan ik wel ff vooruit denk ik :stuck_out_tongue:

Aan je naam te zien ben je afgelopen dinsdag zeker ook in A'dam geweest... ;)

Zo ja, wat vond je ervan. Er werd verder niks over gezegd op Macosx.nl, beetje jammer toch wel.

Groetjes
Michel

[u:55e4e3e7cd]If you have a ipod player, I feel you need a [url=http://www.ipod-video-converter.com][color=#474747:55e4e3e7cd]ipod video converter[/color:55e4e3e7cd][/url] software, maybe it can help you[/u:55e4e3e7cd]

Yo,

Ik zou ook voor het zwaarste geschut gaan hoor :slight_smile:

Ow, en ik was er woensdag ook bij. Ik heb toch serieus staan kijken naar gans het Foto / Aperture gedeelte. Ik moet zeggen, ik ben maar nen amateur, maar die mannen van Canon hadden mij zo een professionele camera kunnen verkopen na afloop van die sessie.

De sessie rond Video Editing vond ik ook dik in orde. Er werd daar iets getoond waarvan ik dacht ‘miljaarde, en ik stop daar zoveel tijd in’, maar jammergenoeg ben ik ondertussen totaal vergeten wat het was :-p Ik vond het wel dik in orde. Ok de Shake demo’s vond ik knap, het programma ziet er in eerste instantie ingewikkeld uit, maar je kan er dan ook mooie dingen meer verwezenlijken.

De PodCast / VideoPodcast sessies vond ik ook goed, al had ik iets meer verwacht van de Video Podcast sessie. De Audio PodCast / Video PodCast sessies vielen nogal vaak terug op GarageBand en iMovie, en dat zijn nu net twee paketten die ik totaal niet gebruik. Ik gebruik namelijk Final Cut Studio, en zie niet zo direct in hoe ik die kan laten samenwerken met Garageband om een Video Podcast te maken.

De Audio sessie heb ik niet meer bijgewoon, voor mij werd het immers al redelijk laat, en ik had nog een trip van 3 uur terug naar België.

Groeten,

Stefaan

FCP heeft GEEN zware video kaart nodig. Andere programma hebben wel baat bij grof geweld!

Mr. Guggenheimer, dat is toch niet 100 % correct dacht ik. Voor het normale edit werk zal je idd het verschil niet werken, maar naarmate je met zaken zoals motion en particles of FxPlug plugins in FCP zal werken, is de video kaar toch van uitermate groot belang.

Je kan ook eens het volgende artikel doornemen :

http://www.kenstone.net/fcp_homepage/video_cards_mac_pro.html

Groeten,

Stefaan

Si, in dat opzicht heb je gelijk. FCP heeft geen geweld in maar andere programma's wel incl. plugins.