Videoproggie in os 9?

Omdat ik maar een simpele analoge videocamera heb is voor mij de goedkoopste oplossing de beelde te importeren via mijn oude 8500 AV en dan over te plaatsen naar mijn G4.

Maar weet iemand welke software ik het beste kan gebruiken op de 8500? deze gebruikt nog os 9 nl.

groeten…

:innocent:

Ja iMovie werkt dus niet met een AV ingang zoals op de 8500 zit.

Ik zou gaan voor BTV of BTVPro.

Gewoon op VersionTracker.com even zoeken op 1 van de 2.
Heb er zelf goede ervaringen mee op mn 8600.

Succes!

bij gebruik van de ingebouwde videodigitizer is het resultaat altijd slecht is mijn ervaring. de 8500 is veel traag. of je moet een heel klein formaat filmpje maken, maar daar heb je waarschijnlijk niet veel aan. ik gebruik zelf een Avid Cinema pci kaart uit een 5500. die heb ik in m'n 7500 met G3 proc gezet. dat kan omdat ie ook een AV slot op het mobo heeft. deze kaart rendert mpg, het beeld komt via de standaard video ingang binnen. kan ook op een 8500 geloof ik. je zou eigenlijk een miro dc20 of dc30 moeten hebben.

een Canopus ADVC 100 aan je G4, da's de beste oplossing zie ook het onderwerp 'Canopus ADVC 100' in dit forum

Oude versies van Adobe Première zullen het ook prima doen.

Een snelle schijf in de 8500 (7200 of 10000 rpm) zou een beter resultaat geven maar ja dat zijn nog sqci schijven en die zijn duur. Dan loont het meer om een Canopus of een DAC te kopen. Waarschijnljk ben je goedkoper uit en je kan hem ook nog als een soort 'breakout box' gebruiken om je edit op een tv monitor te bekijken