Videos alleen op WiFi laten afspelen

Hallo,

Is het mogelijk om de videos die je op je iPhone bekijkt alleen kan laten afspelen op wifi?
Ik weet dat dit mogelijk is bij Facebook. Daar heb ik het ook al ingesteld
Dus dat hij de filmpjes alleen automatisch mag afspelen als ik met wifi ben verbonden.

Mijn kleine broertje zit namelijk nog wel eens filmpjes te kijken en dat deed hij laatst ook in de achtertuin op het mobiele netwerk. Resultaat, mijn MB’s vlogen er doorheen! Dus ik wil graag dat ALLE filmpjes die geladen moeten worden, dat ze alleen geladen kunnen worden als ik met wifi ben verbonden. Ik heb apps als YouTube al geblokkeerd onder mobiel netwerk. Ik wil dus ook graag dat de filmpjes die je via Safari tegenkomt, dat die alleen geladen kunnen worden als ik op wifi zit.

BVD!! :slight_smile:

Te simpel voor woorden: mobiel internet uitschakelen. Dan verbindt de iPhone gegarandeerd alleen met wifi.

Ja, zo helder was ik ook nog wel haha… :wink:
Ik heb het over de momenten dat ik niet met Wifi verbonden ben. Ik wil dus wel kunnen internetten maar de filmpjes moeten als het ware geblokkeerd worden op het mobiele netwerk. Mijn vraag is dus of dat mogelijk is. Anders moet ik telkens handmatig mobiel internet in- en uitschakelen.

Ik begrijp je niet. Je wilt als je niet met wifi verbonden bent, wel willen internetten (over het mobiele netwerk)? Om vervolgens filmpjes weer te blokkeren? D.w.z. alleen via wifi laten zien?

@MacTS

Als ik het goed begrijp wil Jeffrey wel op internet kunnen als hij geen verbinding met een Wi-Fi netwerk heeft, maar op zo’n momenten wil hij geen video’s kunnen kijken (waarschijnlijk zal hij zelf geen video’s aanklikken als hij niet verbonden is met Wi-Fi, maar zoals gezegd werd zou het broertje dat wel kunnen doen). Dit om zo het onnodig verbruik van vele MB’s te voorkomen. Ik heb helaas geen idee hoe dit mogelijk is maar misschien is er iemand anders die je verder kan helpen.

@MacTS Zie het antwoord van @lekiam97 hij/zij omschrijft het goed.

Persoonlijk vraag ik me ook af of het mogelijk is maar misschien weet een OMT’er er wel meer over :wink: