Vierkant met ronde hoeken in Photoshop

Hoe maak je een vierkant met een dun lijntje als randje en ronde hoeken?

http://www.tutorio.com/tutorial/photoshop-round-corners

hmm het lukt me nie echt mooi..

Met de [i:4d97e6aded]rounded rectangle[/i:4d97e6aded] tool en een [i:4d97e6aded]layer style[/i:4d97e6aded]?

[quote:6038dd46e7="Dr. Rengers"]Met de [i:6038dd46e7]rounded rectangle[/i:6038dd46e7] tool en een [i:6038dd46e7]layer style[/i:6038dd46e7]?[/quote:6038dd46e7] staat er bij mij niet bij, in het lijstje

Ja hoor, die staat er wel ;)

In je Tools-panel staat ie onder het gereedschap “vierkant”.
Die Layerstyle krijg je te zien als je dubbelklikt op een laag :slight_smile:

Maak zo'n vierkant met ronde hoeken in Illustrator, importeer het dan in Photoshop. Heb je precies wat je wilt, strak en mooi. Als je het als slimobject in photoshop binnenhaald, kan je het ook nog schalen zonder kwaliteitsverlies.

[quote:4a3bd7bc6b="Mujeres"]Maak zo'n vierkant met ronde hoeken in Illustrator, importeer het dan in Photoshop. Heb je precies wat je wilt, strak en mooi. Als je het als slimobject in photoshop binnenhaald, kan je het ook nog schalen zonder kwaliteitsverlies.[/quote:4a3bd7bc6b]

Helemaal mee eens, je was me net voor.

Mooi! Dan ga ik dat laatste proberen! :D bedankt!

Als je een selectie hebt gemaakt (je vierkant) kun je in het menu 'select', 'modify', 'smooth' aanklikken. Daar even spelen met het aantal pixels en je hebt ronde hoeken. En voor een randje: weer 'select', 'modify', 'border'.

Iedereen heeft natuurlijk zn eigen oplossing voor dit soort dingen!

Wat je ook kan doen…

Maak een vierkant met je selectie-apparaat.
Vul hem met de gewenste kleur.
Dubbelklik op de laag waar je vierkant in staat.
Geef hem een Stroke van dezelfde kleur als je vierkant en als je de stroke groot genoeg maakt komen er als het goed is vanzelf ronde hoeken.

Je hebt met de methode van jeroen.p wel meer controle… maar zo kan het ook!