Vierkante omlijning van een tekst in Photoshop CS?

hoe kan ik in Photoshop een stukje tekst omlijnen ik wil een vierkante box erom heen maken, maar ik weet niet welke optie je moet gebruiken....... ik gebruik overigens Adobe Photoshop CS 1...

[img:219515e56b]http://img84.echo.cx/img84/91/freesnap0017xd.jpg[/img:219515e56b]

er zijn verschillende manieren om het te doen. Hoe je het bijvoorbeeld kan doen is:

Je gebruikt de Rectangular marquee tool. Op een nieuwe layer maak je vervolgens een zelectie om je tekst. Daarna ga je in het menu naar select -> modify -> border en geef je de dikte van de border (de rand van de vlak) op in pixels. Vervolgens vul je de selectie met de paint bucket, deselect en hoppa!

Suc6

Óf je doet het met vector shapes:

Rectangle Tool, maar een vlak rondom je tekst, fill color is ‘none’ en je kiest een style (die je alleen een border geeft). :slight_smile:

waar zit die paint bucket precies????? :?

onder je gradient...ff ingedrukt houden. Nog nooit met photoshop gewerkt? (niet lullig bedoeld) Anders kun je wat tutorials op google zoeken om de weg in PS te vinden :)

suc6

[quote:5caaf84aa5="AppletjeEitje"]onder je gradient...ff ingedrukt houden. Nog nooit met photoshop gewerkt? (niet lullig bedoeld) Anders kun je wat tutorials op google zoeken om de weg in PS te vinden :)

suc6[/quote:5caaf84aa5]

nee sorry dit is mijn eerste keer…

[quote:6b60709207="AppletjeEitje"]Óf je doet het met vector shapes:

Rectangle Tool, maar een vlak rondom je tekst, fill color is ‘none’ en je kiest een style (die je alleen een border geeft). :)[/quote:6b60709207]

bedoel je met Rectangle Tool, de Rectangular marque tool?

weet je misschien hoe je rechte lijnen kan maken, want dat lijkt me de makkelijkste methode dat had ik eens eerder gedaan, maar ik weet niet meer hoe… dan kan ik gewoon met vier lijnen zo een box maken…?

laat maar ik heb het al gevonden… ik denk dat ik de lijntjes ga proberen…

in ieder geval vriendelijk bedankt voor je hulp :mrgreen:

vier lijntjes tekenen lijkt mij niet de makkelijkste methode, maar je moet doen wat je fijn vindt :)