Vigor-router en kabelmodem

Ik heb een iBook en een pc, ik krijg straks Jaguar en een kabelaansluiting, Chello met een Com21-modem. Ik heb net in aanbieding een Vigor 2200e router gekocht. Wat heb ik nog meer nodig om iBook ook aan te sluiten op kabelmodem via router? En hoe doe ik dat precies? UTP-kabel (?) van router naar iBook en configureren via webserver van router? Wat moet ik weten/instellen?

Bvd.

[quote:post_uid0="Harris"]Ik heb een iBook en een pc, ik krijg straks Jaguar en een kabelaansluiting, Chello met een Com21-modem. Ik heb net in aanbieding een Vigor 2200e router gekocht. Wat heb ik nog meer nodig om iBook ook aan te sluiten op kabelmodem via router? En hoe doe ik dat precies? UTP-kabel (?) van router naar iBook en configureren via webserver van router? Wat moet ik weten/instellen?

Bvd.[/quote:post_uid0]
Ik heb zelf ook een Chello-abonnement (particulier).
Waarschijnlijk heb je ook een particulier abonnement en komt een monteur/installateur om de modem aan te sluiten en krijg je ook een ethernetkabel  om de iBook op aan te sluiten.
Middels de browser op de iBook maakt de monteur contact met de server van UPC zodat deze server de hardware-adressen van modem en iBook kan opslaan zodat je alleen met de iBook het Internet op kan.
Want met dit abonnement mag je in principe maar een computer op het Internet.
Als de monteur is vertrokken is verbind je de router met de kabelmodem en middels de webserver van de router configureer je deze met het hardware-adres van de iBook zodat de UPC-server telkens het juiste hardware 'ziet' en je met meerdere computers tegelijkertijd het Internet op kunt.
Aan de switchpoorten (4) kan je dus de iBook en PC hangen.

Daarnaast zijn er op dit forum meerdere gebruikers van deze router die je wellicht verder kunnen helpen.

Succes… :slight_smile:

Bert, dank voor uitvoerige uitleg. Maar monteur sluit pc aan op kabelmodem en ik moet dus zelf iBook aan router koppelen. Je verhaal is dus dekkend, afgezien van kabel die ik nodig heb tussen iBook en router. Wat voor kabel moet dat zijn?

Bvd weer.

[quote:post_uid0="Harris"]Bert, dank voor uitvoerige uitleg. Maar monteur sluit pc aan op kabelmodem en ik moet dus zelf iBook aan router koppelen. Je verhaal is dus dekkend, afgezien van kabel die ik nodig heb tussen iBook en router. Wat voor kabel moet dat zijn?

Bvd weer.[/quote:post_uid0]
Tussen de router en de iBook (of PC) heb je een normale UTP (untwisted pair) netwerkkabel nodig (cat 5), dus geen cross-over.
Ja zal waarschijnlijk geen speciale tang hebben voor de pluggen, daarom kan je beter even naar de winkel lopen en er even een op maat laten maken (beter iets te lang dan te kort).

Waarom laat je de monteur de PC aan de router koppelen?

Groet…

Omdat dat mijn werkcomputer is en die boven op zolder staat, wat aanleg wat complexer maakt, iBook komt in woonkamer te staan, relarief dicht bij kabelmodem