Ik heb net mijn bestelde SSD + extra geheugen ontvangen en wil die natuurlijk in mijn 17inch MBP steken :).
Nu was ik onderaan de vijsjes aan het losmaken, allemaal geen probleem, tot ik aan de laatste kwam ....
De laatste wilt gewoon niet mee draaien, het is precies of mijn schroevendraaier er niet helemaal in geraakt. Als ik een andere vijs van de laptop ernaast leg en even check met de pillamp dan is het precies dat de "inkeping" van de vijs die vast zit niet zo diep is als de anderen.
Goed drukken op de schroevendraaier is het enige advies dat ik kan bedenken. Eventueel iemand anders de laptop vast laten houden zodat je met twee handen de schroevendraaier vast kunt houden.
In ieder geval zorgen dat je het niet dol draait, want dat krijg je het nooit meer los en moet je het eventueel uitboren. Niet aan te raden.
Andere tip die ik wel eens heb toegepast: zet de schroevendraaier vast in de bankschroef, en beweeg het voorwerp en de schroef rond om het zo los te draaien. Kijk daar wel heel erg mee uit, want dan kun je heel veel kracht zetten, met het gevaar dat er nog sneller iets kapot gaat als het niet helemaal lukt.
Let vooral goed op de richting die de schroef moet draaien.
Het valt en staat met een goed passende schroevendraaier als die inkeping iets minder diep is, neem dan een kleinere schroevendraaier/kruiskop die valt er dan weer net iets dieper in, en inderdaad; goed drukken zodat de kruiskop er niet uit kan schieten, en je de grip helemaal vernagelt. En anders de dealer laten doen, hadden ze er maar behoorlijke schroeven in moeten zetten.
Als je het gewoon over de achterkant hebt van een MBP is een PH00 kruiskop de juiste maat.
Ik zou niks meer doen, maar naar de dealer gaan, als Apple er zulke beroerde schroeven in zet, moeten zij het maar oplossen ook. Die schroefjes zijn qua diameter zo klein dat ik nooit geloof dat je met boren alleen maar de schroef eruit boort, maar meer dan dat. Kun je er daarna geen nieuwe meer in zetten. Daar komt bij dat er ook nog loctite op die dingen zit. Bij terug zetten zou ik daar overigens van ook een minidruppel nieuwe loctite mee geven, anders zouden al je schroeven op den duur er wel eens uit kunnen rammelen.