Virex 7.5.1

Ik kan hierover met "zoeken" niets vinden.

Ik begrijp van Virex eigenlijk niet hoe het werkt.

Ik heb Virex altijd aan staan, update keurig alle datfiles, maar zie nooit een “virusalert” en ook de virexreportfunctie werkt volgens mij niet.

Ik heb nu het “schild” van de reportfunctie in mijn dock staan met een geel driehoekje, er lijkt dus iets aan de hand te zijn.

Maar hoe krijg ik nu de listing van de (mogelijk) geinfecteerde files te zien???

De Helpfunctie geeft me geen uitslag.

ik vind het ook nogal een programma met weinig mogelijkheden. Je kan enkel updaten. En files controleren op virussen. Maar een volledige scan kan je niet uitvoeren.

moet zeggen dat ik het ook geen fijn programma vind

@isander. Je weet niet waar je over praat of ik begrijp je verkeerd. Virex kan je hele harde schijf scannen als je dat wilt. Daarbij kun je hem helemaal zo instellen als je wilt: scannen bij het opstarten, in de achtergrond etc. Het enige probleem met Virex is dat het nogal wat van je harde schijf vraagt, waardoor je computer wel eens trager kan worden. Bovendien gaat hij niet slapen omdat hij actief blijft scannen.

Virex is niet bruikbaar op Tiger (althans niet met volledige functionaliteit), laat ik dat hier wel even zeggen.

@Hans. Kijk eens naar in de logbestanden (zit ergens in een menu), daar kun je zien wat er gescand is en wat er gevonden is. Dat kan wel even zoeken zijn, maar als er iets gevonden is wordt dat geloof ik in rood weergegeven. Heb je virusalert wel aan staan? In de voorkeuren kun je dat helemaal zo instellen als je wilt, ook dat eventuele virussen worden verwijderd of dat je alleen een melding krijgt.
Helaas heb ik Virex net verwijderd als voorbereiding op de installatie van Tiger, dus ik moet alles nu uit mijn hoofd doen. Als het niet helemaal klopt, excuses.

Virex kan prima een volledige scan doen. Het is alleen de vraag of je dag en nacht processortijd moet verspillen aan een probleem dat vooralsnog niet bestaat. Het grootste manco is nog wel dat het geen binnenkomende mails kan controleren. Want dat is toch de meest gangbare route voor vuiligheid.

Sorry Gijs, Had de optie nog niet zien staan. Nu probeerde ik eens mijn HD op de hotspot te slepen en dan start te doen. En dan controleeert hij wel de hele schijf. :) Zover had ik nog niet gekeken. :o Nuja ik heb dat programma nog niet echt veel gebruikt ook. Tot nu toe beetje overbodige luxe en laat ons hopen dat dat zo blijft! Alvast bedankt voor me alert te maken op die optie 8)

Groeten,
iSander