virex 7.5 beta

Deze virex versie conflicteert met appleworks, staat bepaalde permissies niet meer toe waarop AW allerlei tmp files maakt. Niet gebruiken in combinatie met AW!!

Ik zou zeggen, meld het probleem bij McAfee, is niet handig zo'n bug! :|

Ik heb die van mij er weer afgesmeten omdat ik plots herwerkte photoshopfiles niet meer kon hersaven. Ik had daar geen permissie voor ...

Nou dan denk ik dat er bij mij ook een probleem is met het iSyncen van de PDA. Plotseling is er geen permissie voor de 'owner'. En wat ik ook doe er komt steeds zo'n melding en gek genoeg blijkt dat er wel een soort overbrenging van data is geweest. De iCal is gwoon bijgewerkt! RaRa! Iemand ook zoiets opgemerkt??

Dan gooi ik hem er ook maar af, hoewel Virex 7.5 wel op een andere computer enige ‘infected files’ heeft verwijderd, maar die hangt niet aan de PDA.

Toen ik ooit met computeren begon was ik al bang dat ik het niet zou redden…
Mijn scripties nog op een tekstverwerker… maar nu??? Volkomen afhankelijk van computer en internet…
Ben begonnen toen ik 48 was en ben nu bijna 61, zal het dan toch WAAR zijn dat ik het niet meer kan bijbenen???
:mrgreen: :mrgreen:
Groet van Marianne

Maak je geen zorgen Marianne, voor virussen hoeven we nog niet zo bang te zijn. Een antivirus kan je wat meer zekerheid geven wanneer je Office of Classic gebruikt, want daar zijn wel wat virussen voor, maar Mac OS X zelf heeft er voorlopig nog geen last van.

Virex is nog duidelijk in Beta, je wilt niet weten hoeveel meldingen je in het Log tegenkomt en allemaal hebben ze te maken met error 2 of 8, echt honderden, bovendien slurpt het van de processor, terwijl je helemaal niets doet… dus daar is nog iets niet in orde.

Volgens mij red je het nog best! :smiley:

Sinds ik Virex erop heb staan zijn er bij mij ook problemen. Misschien zit daar ook mijn probleem met Indesign. Indesign start niet meer goed op of crasht elke keer weer! Ga Virex maar verwijderen!

Dank voor de support! Toch had ik een probleem bij het ophalen van de mail in Eudora en daar zat volgens Virex 7.5 wel degelijk een virus in! Op de computer waar ik die Virex 7.5 heb afgehaald, was het onmogelijk de betreffende mail binnen te halen, wel op mijn computer (g4) via Apples 'Mail' programma. Dus heb ik die computer (powerbook Titanium) uiteindelijk opnieuw geformatteerd en de oude programma's stukje bij beetje er weer opgezet. Daarbij gebeurt het dat er zaken in de prullenmand moeten. En je begrijpt het al; hoe krijg ik de prullenmand ook al weer leeg? De vorige keer h eb ik per stuk al die beveiligingen opgeheven, maar er moet toch een andere manier zijn dacht ik. Via de terminal, maar ik weet niet meer precies hoe dat moet. Wie wel? Graag een hint!

Trouwens Virex 7.5 op mijn G4 melde vrijdag wel heel wat ‘wormen’ die hij dan weghaalt.

Groet Marianne
:innocent: :innocent: :evil:

Sinds Virex eraf is kan ik Indesign weer installeren en draait het weer. Ook problemen in Illustrator zijn voorbij! :mrgreen:

[quote:1b3275fcfe="mbrant"]en daar zat volgens Virex 7.5 wel degelijk een virus in! [/quote:1b3275fcfe] Ik krijg per dag zo'n 6 Netsky.p virussen binnen, Virex waarschuwt hier inderdaad, maar die virussen kunnen niets op de Mac, dus nogmaals, wees niet bang. Virex 7.5 vertraagd enorm en er zal dus nog het een en ander aan verbeterd moeten worden. Het is niet voor niets een Beta, dus de uiteindelijke versie zal zeker prima draaien.

Prullenbak legen, terwijl er zaken in zitten die beveiligd zijn, kun je door de Alt-toets ingedrukt te houden, samen met Appletje, Shift en Backspace. Dus: Alt, Shift, Appletje en Backspace. Bij mij werkt het. Succes! :smiley:

Dank voor de tip over de prullenmand. Het is gelukt, nu nog op de 'uithuizige Titanium' maar dat komt vanavond.

Ik zal geduldig wachten op een betere Virex. Overigens had ik een versie 7.2xx van de .Mac en die meldt ‘possibly infected’ en vewijdert ze niet, ondanks de instelling hiervoor dat wel te doen.
De hamvraag; is het nou nodig om een Virus programma te laten lopen?

Indertijd had ik Norton Virus (en Doctor wat helemáál slecht en instabiel werkte) en dat is nog geldig tot eind mei, maar over dat hele Norton ben ik sinds OSX niet meer tevreden, dus had het eral uitgegooid. In de diverse pakketen zitten de zg bundels en bij ‘internet security’ zat behalve het virusprogramma, een firewall die erg conflictueerde met met de ingebouwde firewall. Daardoor kon ik bijvoorbeeld de ‘persoonlijke webserver’ niet instellen.
De programma’s per stuk installeren ging ook niet, waarna ik het heb opgegeven om nog een (ander) virus programma, hetzij een firewall programma te kopen… :mrgreen: :evil:
Wie weet wat wijsheid is.
Groet Marianne

Een antivirus heb je gelukkig nog niet echt nodig. Je kunt altijd voor zoveel mogelijk zekerheid gaan, maar dat doe je eigenlijk al door een Mac te hebben :P :wink:

Alleen Macrovirussen zouden iets kunnen op dit ogenblik (die kunnen je Word, Excel en Powerpoint zaken beschadigen), maar dat die nou zo actief zijn, volgens mij niet. Het zijn wel virussen die op Windows en MacOS werken, zij het alleen in combinatie met Word, Excel en Powerpoint.) en mocht je Classic gebruiken, dan zijn daar ook een aantal virusjes voor. Toch verspreid een mogelijk virus voor ons platform zich niet snel, Windows-gebruikers zijn een buffer. Je zou een virus moeten hebben dat zowel Windowsgebruikers als Mac-gebruikers zou kunnen infecteren, anders zou de verspreiden minimaal zijn en zeer waarschijnlijk mislukken.

Antivirussen lopen over het algemeen achter de virussen aan. Zodra er een is, wordt een tegengif ontwikkelt. Dat betekent dat er eerst een virus moet zijn en dat mensen dus geïnfecteerd kunnen raken, zelfs als ze een antivirus hebben, totdat het betreffende antivirus een update krijgt en het virus herkent.
Op dit ogenblik krijgen de Antivirusprogramma’s voor de Mac eens in de week een update, Virex 7.2 zelfs eens in de maand. Het programma zegt doodleuk dat je up to date bent en dat er geen nieuwere definities zijn… Dat klopt niet, want voor Windowsvirussen komen er soms dagelijks updates. Stel dat je dus denkt dat je ook alle Windowsvirussen eruit haalt met je Antivirus, dan kom je bedrogen uit… Zeker als je Virtual PC draait, want je Windows kun je dan opnieuw installeren, want een goed virus weet wel raad met Windows… :wink:

Wat ik dus wil zeggen is dat je in principe geen antivirus nodig hebt, toch kan het in de toekomst nodig worden. Er zullen nooit veel virussen komen voor Mac OS X, maar dat ze er ooit zullen komen, dat geloof ik zeker! Virex 7.5 zit nu in de Beta-fase en de kinderziektes zullen er binnenkort uitgehaald zijn. Ik vind het er veelbelovend uitzien, het waarschuwt echt en het kijkt ook naar programmaatjes die gegevens van je doorsluizen naar hackers, etc., het moet alleen wat vlotter worden en minder processorkracht ‘vreten’, wanneer je gewoon aan het internetten of typen bent.

Een firewall is zeker wel een aanrader, de firewall van Apple is prima, maar eenvoudig, wel goed, maar eenvoudig, je krijgt geen meldingen en het laat in principe alles vanaf je Mac naar buiten gaan: ieder programma mag vrij naar buiten bellen. Ikzelf gebruik NetBarrier X van Intego, dat is een zeer goede firewall, maar kost veel vind ik. Ieder jaar kun je weer betalen voor Filteraanvullingen en bij een upgrade van het systeem, betaal je weer een flink bedrag… :roll:

Dank je wel JeePee voor de uiteenzetting. Vanmorgen las ik in de Volkskrant (technoKORT) over een fundamentele weeffout in het internet TCP, die door deskundigen en regeringen in het geheim is verholpen. Het gaat daarbij om te voorkomen de routers vanuit de verte het zwijgen op te leggen. Nou dat heb ik zelf wel een paar maal meegemaakt; ineens was er met geen mogelijkheid verbinding te krijgen via de router. Deze heb ik toen een uurtje uitgezet en daarna deed hij het vrolijk. Ook dáárin zit een firewall, die dus gelukkig tegenhield dat ons hele computerpark werd opgepakt!

Men kan dus van alles en nog wat verhelpen, maar er zijn altijd mensen weer ‘slimmer’ en zo gaat dat maar door. In ieder geval leidt het hebben van een firewall weer tot het telkens weer uitzoeken welke poort (ftp) wel en niet wordt toegelaten om te downloaden. Mogelijk dat dit dan gemakkelijker gaat onder OSX omdat je daar de passieve ftp mode kunt aanvinken. :apple: :sealed:

Overigens mailde ik een Wordfile naar een PC-er en die meldde mij dat deze niet werd geaccepteerd omdat de bijlage was geïnfecteerd. Ik zou dan niet weten hoe dit mogelijk is, als er geen virus op mijn computer is. Voordien was alles gescand met virex 7.5
Kan er zo’n file ook een virus onderweg oplopen??

Groet van Marianne
:sealed: :stuck_out_tongue:

Overigens kunje voor mac Virex iedere weekeen DAT file ophalen. Ergens in dit forum is hierover een tip geweest!
M.

Ik heb me geabonneerd (gratis) op de Update-email-service van McAfee, zo krijg ik direct een email als er een update is. Ik update dus handmatig, via de terminal... 8)

Je bericht kan niet besmet zijn onderweg, het kan zijn dat het antivirusprogramma het heeft aangezien voor een virus terwijl het er geen was. Zou je na kunnen gaan om welk virus het gaat?
Of Virex heeft iets over het hoofd gezien, het is nog een beta, dus dat zou kunnen… :smiley:

Ja, dat abbonnement heb ik ook, dan was die hint van jou op een ander 'lijntje' (waar je uitlegt hoe hoe dit via de terminal te doen) dus maak ik er nu gebruik van!

Nee, ik kan niet zeggen welk virus dat was omdat degene die mij dat bericht over de virus stuurde zeg maar digibeet is. 8) Hij snapt niet eens wat een Mac is! Stel je voor!
Maar hij is weer heel erg knap in het doolhof van recht en jurisprudentie en daar heb ik heilig respect voor!
Nu maar hopen op een echte versie van Virex 7.xxxx of 8?
Groet Marianne

:stuck_out_tongue: :mrgreen: