Virex

Miischien een heel stomme vraag maar ik snap er niks van. Ik wil graag Virex kopen. Heb geen .mac en ben dus op zoek gegaan op het net voor Virex voor osx10.3 kom bij McAfee terrecht die geeft zonder pardon 11 licenties, ik wil er één.....kan ook niet via een nl webstore oid kopen?

Iemand een idee?

Neem .mac ... Heb ik ook gedaan ... heeft toch vele voordelen ... én je hebt een virusscanner .. bovendien doet Backup het dan ook op cd's ... is volgens mij de investering meer dan waard.

Ik kan Virex zo snel ook niet vinden bij Nederlandse Mac dealers. Maar wel andere anti virus programma's. Norton Anti Virus vind ik persoonlijk beter qua gebruik dan Virex, maar kost bijna net zoveel als een .Mac abonnement. Intego Virus Barrier kost ongeveer de helft, maar daarvan weet ik niet hoe goed het is.

Wil je persé Virex, overweeg dan alsnog een .Mac abonnement.
Je wilt toch al geld uitgeven aan Virex en voor een beetje meer heb je de rest van .Mac ook nog erbij.

Neem .Mac, Virex is niet los te koop, wel via XS4All, daar krijg je het meen ik als je abonnee bent. VirusBarrier X is goed spul, maar duur. Je betaalt iedere jaar voor updates en ieder jaar komt er een upgrade van het programma en dan kun je weer flink dokken. :?

Maar is dat nou eigenlijk nodig of heb ik mijn kop toch in het zand zitten?

Nodig... :? Je bent veiliger met Virex, dan zonder. Vooral de nieuwe versie wordt een prima Antivirus, maar goed het is en blijft een feit dat virussen voor Mac OS X op dit ogenblik nog maar zeer zeldzaam zijn, eerlijk gezegd zijn er nog maar 2 trojaanse paarden (er is er nog een trouwens), maar één daarvan is zelfs nog niet eens een gevaarlijke, omdat het om een proefconcept gaat.

Toch vind ik het een fijn idee een antivirusprogramma te hebben, zo weet ik zeker dat ik geen onschuldige bijlage weggooi, terwijl het wellicht een hele leuke is :lol:

Voor Word, Powerpoint en Excel zijn er overigens wel virussen, die ook op de Mac werken en vervelende zaken uit kunnen richten met je Word-, Excel- en Powerpointbestanden, mits je natuurlijk Office van Microsoft gebruikt… :smiley:

Je mag natuurlijk best je ‘kop in het zand’ houden, want echt gevaar is er op dit ogenblik nog niet, maar mocht je een keer getroffen worden, dan moet je ook niet zeu… :sealed: :wink:

Norton mag dan wel een goede virusscanner zijn, de auto-updatefunctie (live-update) is vreselijk kut geprogrammeerd zodat het op een of andere manier met fonts en met Acrobat / Distiller in de knoop ligt. Installeer dat ding er dus nooit bij, maar dan moet je wel met het handje updaten....

Virex krijg je bij XS4all ADSL inderdaad voor noppes. En bij .Mac ook. Ik ben dus dubbel beschermd tegen niks…