Viritueel pc -girotel zakelijk (off line)

Is er iemand in de zaal waarbij girotel zakelijk (off line dus zonder internet maar met modem) werkt . Want ik overweg mijn extra pc weg te doen en alleen met de mac te werken en VPC aan te schaffen. Ik heb de Pc nu nodig om mijn website te conroleren en girotel.

gaarne een advies.

Ik zou als ik jou was gewoon die extra PC behouden. Ik heb ook een PC staan, puur voor zaken die met een Mac eigenlijk wel te doen zijn, maar waarvan bepaalde fabrikanten geen software voor willen maken. Ik werk bijvoorbeeld geregeld met Databecker waarvan ik veel webdesignsoftware heb (Web To Date Professional) en die ondersteunt geen Macintosh. Hoe dat met Girotel zit weet ik niet precies maar ik had begrepen dat daar geen Mac-versie meer van is, alleen online bankieren met de Postbank werkt wel geloof ik.

Wat betreft VPC: je kunt natuurlijk wel de PC wegdoen en Virtual PC aanschaffen maar dat lijkt me in jouw geval zonde van het geld. Virtual PC is namelijk duur, zeker in combinatie met Windows XP (rond de €300, de kale versie kost €130 maar dan moet je zelf Windows hebben en installeren). Bovendien is de emulator traag en kan het instellen van zaken als Girotel weleens een vervelende klus zijn. Als je echt wil lukt het wel maar jij hebt al een echte PC dus waarom dan een dure emulator aanschaffen? Die PC gebruik je toch wel voor Girotel en website controle dus ik zou eerder in een geval deze een netwerk aanleggen tussen Mac en PC :? Virtual PC vind ik de moeite niet waard tenzij je geen PC bezit…

Het bovenstaande klopt wel. Maar als je toch op VPC overstapt, Girotel werkt daar prima op en ook behoorlijk snel. Dus daarvoor hoef je het niet te laten. Ook internetten gaat redelijk, maar wel langzamer dan op een echte PC, zeker als je zware sites moet laden.