Virtual Cd voor OS X

Weet iemand ook een een virtueele cd omgeving voor mac.

Iets wat te vergelijken is met Daemon Tools.

Zou erg handig zijn.

toast titanium

Je kunt met de disk utility van een CD een diskimage maken (*.dmg).

ok ik sleep dus de bestanden naar titanium en dan? Ik kan geen optie vinden om alleen op te slaan. Ik kan alleen branden.

> File > Save as Disk Image

Gewoon op de image dubbelklikken niet?

dit lukt. Maar ik maak van mijn spel cd een image zodat ik zonder cd kan spelen. Alleen nu vraag hij om de cd. Doe ik iets raar of kan dit niet?

Haha.......tis waarschijnlijk een illegaal (gedownload) spelletje, of niet (aangezien een echt spelletje AL op cd/DVD staat) ? :P :evil: Dat zou een verklaring kunnen wezen.

Deze hebben meestal een “NoCD patch” nodig.

M.a.w. illegale shit.

Maar ik weet niet zeker of dit jouw geval is, dus verklaar je nader.

Cheers

Ik zal maar niet vragen waar ik dit kan vinden aangezien het "illegaal is" :innocent:

offtopic: Als iemand het wel weet p.m. me. :sealed: :barbu:

Het hoeft niet per se illegaal te zijn. Zelf heb ik van een legale Microsoft Encarta (2000 of zo) ook wel eens een disk image gemaakt omdat je anders altijd de cd in je cdrom-drive moest hebben zitten. Maar daar wilde ik natuurlijk ook wel eens een muziekcd instoppen ;) Volgens mij was het overigens nog sneller ook. Destijds gebruikte ik Deamon (of iets dergelijks). Is daar een Mac variant op?

Ik denk dat dat toch anders is voor spelletjes.....

Ook bij sommige spellen moet de cd in de cdrom-drive zitten. Ik meen dat bijvoorbeeld AoE daarom om vroeg. Nah ja, het maakt me verder niet zo heel veel uit wat de TS er mee doet, maar ik zou wel graag willen weten of er een dergelijk programma bestaat voor Mac. En nee, ik ga er geen illegaal gedownloade spellen mee spelen (misschien wel een geripte dvd of zo ;)).