Virtual PC 5.0 upgrade - hoe te installeren onder 10.1.5

Op mijn iBook (met alleen 10.1.5) wil ik de upgrade van VPC5.0 installeren. dat kan alleen als je de 4.o versie hebt, maar die draait weer alleen onder OS9. En OS9 heb ik niet geinstalleerd. Wie weet hoe te handelen om VPC onder 10.1.5 te draaien. Beide versies zijn geristreerde versies.

er zit niets anders op dan classic er toch nog even op te zetten. (of te starten vanaf cd) dan installeer je vpc4 (2e cd drive of image op HD of whatever). nu weer opstarten vanaf HD in x en dan de update eroverheen gooien. Installeer wel in de applications for mac os 9 map!!! :)

mvg
ej

Ik heb de upgrade gewoon in OS X gedraait. Niet in de OS 9 applicatie map installeren, dan gaat het fout met de permissies (was in mijn geval zo).

Adriaan

Adriaan,

dat klopt, maar dan heb ik Windows98 nog niet draaien, en die krijg ik dan niet geinstalleerd!
Het kan toch niet zo zijn dat ik beide systemen MOET draaien voor VPC?
Met name als 10.2 er is wil ik geen ouwe koek meer!

mj

Heb je Windows98 op een aparte cd-rom? Dan kun je die gewoon zelf installeren in VPC 5. Heb je VPC 4.x met Windows vooraf geinstalleerd (een OS Pack dus) dan weet ik niet of je die zomaar kan gebruiken zonder Classic (OS 9). Ga eens naar [url=http://www.connectix.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi] het forum van Connectix[/url] en stel de vraag daar. Je krijgt daar meestal snel een reactie van de moderators zelf.

heb de vraag bij connectix uitgezet, kun je me nog even verder helpen, hoe maak ik een 'image' op de HD?

Haal ergens een bootable cd van win 98 of 2000 vandaan en stop die in je mac. Dan start je de pc in virtual pc en je kan booten installen ;) NP.

Disk immage kan je maken met bijvoorbeeld Toast.

Probleem opgelost. VPC5.0 installeren in OSX, kopie WIN98-bestand naar documentenmap kopieren, VPC5.0 openen, nieuwe PC aanmaken, link naar WIN98 en klaar is Kees.

Dank voor de reacties.

Weet iemand overigens of het mogelijk is om met vpc 5.0 xp vloeiend genoeg te draaien voor games en vpn?

[quote:post_uid0="Ganymedus"]Weet iemand overigens of het mogelijk is om met vpc 5.0 xp vloeiend genoeg te draaien voor games en vpn?[/quote:post_uid0] Ik heb deze vraag vanmiddag ook nog eens gesteld onder de rubriek spelletjes ???

Met virtual pc heb ik ook een probleempje. het is namelijk het volgende:

Hoe kun je een bepaalde map van macosx zichtbaar tonen in virtual pc (in mijn geval is het windows 98)

normaal toch door een map te sharen?!!
maar deze functie is bij mij niet beschikbaar.
(het staat lichtgrijs)

weet er iemand raad?!!!

[quote:post_uid0="boesboes"]Met virtual pc heb ik ook een probleempje. het is namelijk het volgende:

Hoe kun je een bepaalde map van macosx zichtbaar tonen in virtual pc (in mijn geval is het windows 98)[/quote:post_uid0]
Ik heb VPC wel geinstalleerd maar nog niet voorzien van een Windows-versie dus ik kan hier (nog) niet over meepraten laat staan je helpen.

Maar ik zou jullie hierbij ook willen vragen welke versie van Windows het beste loopt op VPC en het gaat mij met name om de performance.
In een PDFje van Connectix schrijven ze bijvoorbeeld dat je na de installatie van XP zoveel mogelijk toeters en bellen moet uitzetten.
Geldt dat ook voor andere versies van Windows?