Virtual PC 6.1 for Mac - internetverbinding

Hoe activeer je de internetverbinding vanuit Windows XP Pro draaiende op Virtual PC 6.1 met OS X 10.3.4 terwijl de internetverbinding vanuit je Mac reeds actief is? Ik vind een LAN-verbinding bij internetverbindingen op Windows XP Pro, maar weet niet te vinden welke instellingen daar aan te kruisen... Met vriendelijke groeten,

Je moet er voor zorgen dat de netwerk settings op enabled staan en dan kiezen voor shared networking. dan moet tie het doen.

Mocht dat niet werken dan kies je voor de vpc additions(laatste knopje onderaan het venster van de vpc er worden dan wat dingen geinstalleerd in windows.

Ga vooral geen instellingen in xp wijzigen!

Er zijn ook al wat andere topics hierover ff zoeken op VPC

netwerk settings staan reeds op shared and enabled, alle additions van VPC staan geinstalleerd. Ik weet niet hoe (veronderstel dat het nu LAN-settings zijn ) ik thans een 'internetverbinding moet maken'. Als ik de browser opstart komt de boodschap 'kan webpagina niet vinden'.

Ik werk ook met Virtual PC en heb de "shared networking" uitgezet en mijn windowsversie zelf een verbinding gegeven. Hiervoor moet je eerst weten of je een Lan-, ADSL of andere verbinding hebt. De instellingen in internetexplorer kun je in opties wijzigen onder de rubriek verbindingen;

Kijk eens en laat eens weten, dan kan ik je verder helpen.

Misschien is het niet onbelangrijk te weten dat ik inbel via AOL voor OS X (klassieke dial-up); zou daar het probleem kunnen liggen dat Windows XP pro de settings niet doorkrijgt van het AOL programma ?