Virtual PC 6.1 for Mac

Hallo iedereen, Sedert kort ben ik een tevreden 'switcher' en de trotse bezitter van een Powerbook 1.5 Ghz 15.4inch met 1 Giga PC2700 en superdrive ! Oude PC staat al op zolder... Ik heb me Virtual Pc aangeschaft omdat ik enkele programma's gebaseerd op windows dien te draaien voor mijn beroep. Eén daarvan is bijv SPSS, een statistisch programma. Virtual PC met Windows XP pro is vlekkeloos geinstalleerd op mijn Powerbook evenals SPSS op het windows platform. Helaas, heb ik nog niet gevonden hoe ik bestanden vanuit de 'windows directory' naar 'home' OS X kan verplaatsen en omgekeerd. Het lijkt alsof beide systemen niet weten dat ze op dezelfde computer staan... Voorlopig lukt het me door bestanden te branden op CD-RW en ze zo van operating system naar de andere te verplaatsen maar interne transfers vanuit de harddisc zou natuurlijk veel gemakkelijker zijn. Alvast bedankt aan diegenen die me hier verder zouden kunnen helpen.

je kan gebruik maken van shared directories die moet je aanmaken vanuit VPC en dan moet het zeker goedkomen. En verplaatsen moet normaal gesproken ook niet zo'n probleem zijn gewoon het bestand oppakken en verplaatsen naar de map onder osx

Succes

als je xp niet op voledige scherm grote zet kun je gewoon je bestanden van het ene venster naar het andere slepen

wist je dat er spss voor mac is ! het werkt wel wat langzamer maar altijd beter dan virtual pc !