Virtual PC 7.0 probleem met internet connectie...

Helaas werkt een groot deel van de wereld nog met Windows en was ik genoodzaakt om op een site in te loggen een Windows omgeving te draaien... Nu heb ik Virtual PC 7.0 geïnstalleerd op m'n PowerMac G5... Werkt prima... (al blijft het raar, dat windows opstart geluid uit je mac... maar goed)

Alleen krijg ik het internet niet opgestart. Heb de help documenten doorgelezen en precies gedaan wat daar staat, maar IE ziet geen webpagina’s. Vreemd, omdat ik de VPC ingesteld heb als LAN-netwerk verbinding, waardoor deze de internet verbinding van de Mac zou moeten pakken. Dat doet 'ie ook, want onder Netwerkverbindingen staat LAN-verbinding gewoon als ingeschakeld. Maar IE vind geen webpagina’s.

Iemand enig idee waar ik de fout in ga ?
Heb Windows XP Home edition geïnstalleerd, maar heb verder niet veel verstand van Windows (Mac-man… duh) Iemand hier ervaring mee?

Mijn internet aansluiting is een Kabelmodem…

Om even op een website (zoals de belastingdienst) te werken/aangifte doen, ga ik wel even ergens op een pc zitten en wil ik echt die rommel niet op m'n Mac. Helaas kan ik je dus geen tips geven.

Met vpc 7.02 en Win 2k heb ik netwerk als volgt ingesteld: VPC preferences: Virtual switch: Built in ethernet. PC preferences: Network: shared networking Versies van VPC voor deze hebben een probleem met virtual switch. Succes.

dit is inderdaad een bekend probleem van versie 7.0 als het goed is is het in 7.01 en 7.02 helemaal opgelost. upgraden dus.

Helaas hebben al mijn pogingen geen resultaat gehad. Nog steeds geen internet verbinding... Heb virtual switch aangezet en geupdate naar 7.0.2, maar nog steeds geen internet. :?

Heeft iemand misschien wat meer details over hoe en waar ik welke gegevens in zou moeten vullen ?
In Windows XP zijn diverse regelpanelen, maar welke moet ik nu gebruiken of welke instellingen moet ik nu hebben staan in VPC zelf… Als ik de ‘Help’ info exact volg dan nog zie ik geen webpagina’s te voorschijn komen…

Ik snap er niets meer van… :frowning: Of moet ik er gewoon maar vanuit gaan dat dit niet werkt ?
Is er een andere manier die beter werkt dan VPC 7.0.2. om Windows te emuleren ?

Alle hulp zou ik zeer op prijs stellen… :lol:

Meer zou niet nodig moeten zijn...:

[img:d824ab6413]http://img82.imageshack.us/img82/7357/screenshot017ou.jpg[/img:d824ab6413]

[img:d824ab6413]http://img82.imageshack.us/img82/7959/screenshot027ab.jpg[/img:d824ab6413]

Bedankt TonE voor je hulp, helaas werkt het nog steeds niet... althans de LAN-verbinding werkt gewoon en geeft aan dat ik verbonden ben met een snelheid van 10mbps. Ook als ik de het systeem opstart geeft een klein venstertje even aan dat ik verbonden ben met het internet. Maar zodra ik naar IE ga, dan blijft deze maar zoeken en krijg ik uiteindelijk de opmerking dat de pagina niet gevonden kan worden. (zelfs www.google.com niet... )

Zou het misschien kunnen liggen aan het door mij geïnstalleerde systeem ? Window XP Home Edition… Misschien als ik Windows 2000 zou installeren zou het dan beter werken…

:?

Met XP zou het ook moeten werken. Zit er in Internet connections o.i.d. niet ergens een instelling waar je aan kunt geven dat je via het lan met het internet verbonden bent? Ik heb bewust voor win2k gekozen omdat het beter/sneller loopt onder VPC dan xp, maar dat is weer een ander verhaal.

Vertel Windows dat je GEEN netwerkverbinding hebt, maar een lokale verbinding. Dan Shared Networking aan, Virtual Switch uit. Werkt bij mij al jaren prima, gewoon via de internetverbinding van de Mac.