virtual pc 7 / bestanden

Hoi Ik draai nu virtual pc 7, Allemaal leuk en aardig maar hoe kan ik bestanden openen in windows van me Mac HDD. Ooit een filmpje gezien dat je gewoon kan kopiëren van je desktop naar je XP. Ik heb nu een .exe op me desktop staan die ik ff moet runnen op Xp,

mvg Cempa

Slepen dan :? ?

Slepen inderdaad... maar dan moeten wel de VPC Additions geinstalleerd zijn.

Je kunt in de preferences van vpc gewoon al je mac volumes op "shared" zetten.

Je werkt toch op een Apple, dus gewoon sleur & pleur (drag & drop)

Als je het nog niet gedaan hebt: -click je vpc icoon aan: er verschijnt het venster waar vanaf je normaal opstart -ga naar menubalk naar "PC" -Click op "Install or update additions -als dat gebeurt is -ga naar "settings en click op "shared folders" en vink daar alles aan -start nu je vpc -als het beeld niet schermvullend is kun je naar hartelust slepen -als je scherm wel schermvullend is kun je dat verkleinen door op de apple-toets te drukken: de menubalk verschijnt en pas daarin bij "PC" je mode aan

Ik kan dat niet aan vinken, er staat not installed. Wat moet ik daar voor doen ?

Je moet echt even controleren of je de "install or update additions" in de menubalk bij "PC" wel uitgevoerd hebt. Anders doen je "shared files" het niet. Ik had hetzelfde probleem, en via iemand anders dit advies indertijd gehad, en het werkte. Anders weet ik het helaas ook niet meer!

... en als het dan eenmaal werkt.... het slepen van de mac desktop naar de windows desktop...

Dan is er kans dat het op een gegeven moment niet meer werkt. :slight_smile: Tenminste, dat was mijn ervaring. De enige mogelijkheid om het weer werkend te krijgen was het herstarten van de Windows VPC. Gedoe natuurlijk, maar toen kwam ik er na wat geprobeer achter dat je de “Virtual Machine Service” op de windows PC ook met de hand kunt starten en stoppen. Ik heb een shortcut naar de vmsrvc.exe gemaakt om dat wat makkelijker te maken.
Maar goed, dat geldt dus alleen als je problemen krijgt

Succes.