Virtual PC 7 met Windows XP SP2 Op de Mac

Dit is een erg trage bedoening, als je het mij vraagt!

Wie heeft het volgende probleem voorgehad en kent er een oplossing voor:

Ik kan Norton Internet Security 2005 niet installeren: de CD start op zoals op een echte pc, ik klik installeren, het scherm verdwijnt en er gebeurt verder niets. Ook geen foutmelding.

Ter informatie: het is een LEGALE versie, dus: is het een compatibiliteitsprobleem?

Wat een bedoening om via een PC emulator op het web te gaan snuisteren, gebruik safari of firefox op je MAC. Gaat veel vlugger en je mac is bij ondervinding een beetje beter bestand tegen malafide gebeurtenissen dan een windhoos bak.

Dat doe ik ook, behalve voor één ding;

Bij homebanking werkt het niet om met de Mac en Safari af te drukken naar PDF. Hij geeft gewoon een schermafdruk in plaats van een afdruk van mijn rekeninguittreksels.

Het enige andere dat ik met virtual pc doe compatibiliteit testen met javaprogramma’s en webdesign. Mijn vrienden en de meeste mensen veronderstel ik hebben nu eenmaal een pc.

Je moet ook helemaal geen Norton meuk installeren. Die heb je namelijk niet nodig. Zet onder Virtual PC 'Undo-drives' aan. Dan kun je nadat je hebt zitten pielen weer terug naar de laatste bewaarde stand. Op die manier heb je steeds weer een werkende installatie. Als je trouwens geen rare dingen doet op het internet of Kazaa onder VPC gebruikt dan heb je ook geen last van virussen... Voor een beetje homebanking afdrukjes maken is geen Norton Internet Security nodig. Waarom het niet werkt, zou ik zoeken in de hoek van SP2...

Dat zou toch moeten lukken: bij een vriend werkt het onder 2000 ook niet.