[Virtual PC 7] welke driver voor videokaart in linux?

Ik wil op virtual pc 7 een linux (mandrake 2006) installeren, maar nu kom ik bij een probleem: de grafische kaart word niet gevonden en dan moet ik dus aangeven welke videokaart dat is. Wie weet welke videokaart Virtual PC emuleert?

ik heb suf gegoogled maar niets gevonden… Verder heb ik geprobeerd om via Windows 2000 op VPC te zien welke videokaart dat is, maar nee…ik zie maar “VMaddont monitor”

Wie weet welke videokaart Virtual PC emuleert (en als je weet, welke monitor emuleert het ook)?

[quote:9d29f00b62="H@roldBeer"]Wie weet welke videokaart Virtual PC emuleert[/quote:9d29f00b62] Volgens mij staat dat ook ergens in de voorkeuren van VPC. Maar het is een S3 Trio 64.

ik heb elke drivers van S3 Trio 64 geprobeerd en ook van 32.. niets werkte...

volgens de site kan virtual pc ook linux ondersteunen…klopt dit wel?

Kan je niet gewoon een PPC-linux distro installeren?

Of ubuntu voor PPC?

nee, ik wil gewoon mac osx gebruiken, maar op virtual pc wil ik linux hebben. Is voor een of een andere opdracht op school...

Ik weet dat je in VPC extra addons kan installeren binnen het OS dat je in de VPC installeert. Dit kan je doen door je VPC te starten, het OS binnen de VPC en dan in de menubalk kijken naar zo'n optie (zit nu niet bij mijn mac :( ) Ik weet dat dit in iedergaval kan voor NT4. Misschien dat dit ook het geval is voor Linux?

ik moet tijdens de installatie de juiste driver kiezen voor de videokaart, anders gaat het niet verder. Ik zal eens kijken of ik addons kan installeren, maar denk niet dat het gaat lukken.

Volgens mij moet het wel kunnen. Ik heb zelf wel eens een linux-live CD van iemand gekregen, die hij wilde zien werken. En het werkte. Maar geen idee meer welke distributie dat was, het was niet de mij bekende Knoppix. Ik kan me voorstellen dat de Knoppix live CD het ook wel zou moeten doen trouwens, misschien moet je die eens downloaden en proberen?