Virtual PC en Access+SPSS

Ik ben van plan om te switchen naar een Apple :D De Powerbook G4 1,5 Ghz 15" Superdrive!

Nu zit ik alleen echt met het probleem dat ik software moet gebruiken die niet voor Mac te verkrijgen is.

Als student moet ik gebruik maken van Ms Access en SPSS. Alleen deze programma’s zijn niet direct en makkelijk te gebruiken op de evt PB. Ik heb al gekeken of ik op een legale manier (vb: surfspot.nl) goedkoop aan een Mac versie van SPSS kan komen, helaas gaat dit feest niet door.

Nu heb ik al eens gezocht naar ervaringen met het gebruik van Virtual PC… dit viel schijnbaar vies tegen bij iederen. Ik ben toch benieuwd of er mensen zijn met positieve ervaringen, zonder MS Access en SPSS wordt het toch lastig om de studie op een succesvolle manier te voltooien (ook al zou ik zo’n mooie PB hebben :stuck_out_tongue: ).

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

[quote:f3db75d82d="mlandsheer"]Ik ben van plan om te switchen naar een Apple :D De Powerbook G4 1,5 Ghz 15" Superdrive!

Nu zit ik alleen echt met het probleem dat ik software moet gebruiken die niet voor Mac te verkrijgen is.

Als student moet ik gebruik maken van Ms Access en SPSS. Alleen deze programma’s zijn niet direct en makkelijk te gebruiken op de evt PB. Ik heb al gekeken of ik op een legale manier (vb: surfspot.nl) goedkoop aan een Mac versie van SPSS kan komen, helaas gaat dit feest niet door.

Nu heb ik al eens gezocht naar ervaringen met het gebruik van Virtual PC… dit viel schijnbaar vies tegen bij iederen. Ik ben toch benieuwd of er mensen zijn met positieve ervaringen, zonder MS Access en SPSS wordt het toch lastig om de studie op een succesvolle manier te voltooien (ook al zou ik zo’n mooie PB hebben :stuck_out_tongue: ).

Ik hoop dat iemand me kan helpen![/quote:f3db75d82d]

Access onder VPC is inderdaad vragen om frustraties, voornamelijk van wachtende aard. SPSS zou als studentenversie te verkrijgen moeten zijn. Overigens is er hiervoor een aantal alternatieven, als je niet schroomt om een ander statistiekpakket, met vergelijkbare mogelijkheden te leren. Hierbij valt te denken aan R (‘gnu S-plus’ zeg maar) of MATLAB. R is zeker zo krachtig als SPSS, en gratis.

Voor Access is feitelijk geen alternatief, in die zin dat er voor zover mij bekend geen Mac databases zijn die Access bestanden lezen. Dumpen in text bestanden, nieuwe database maken, en dumps loaden?

;-(

henk

SPSS is er wel voor de Mac: http://www.spss.com/spss_mac/

Ja het is er wel voor mac, maar het wordt niet aangeboden via surfspot, en dan is het wel heeeel duur

[quote:faaf232677="mlandsheer"]Als student moet ik gebruik maken van Ms Access en SPSS. Alleen deze programma's zijn niet direct en makkelijk te gebruiken op de evt PB. Ik heb al gekeken of ik op een legale manier (vb: surfspot.nl) goedkoop aan een Mac versie van SPSS kan komen, helaas gaat dit feest niet door. [/quote:faaf232677]

Hoi,

Surfspot biedt wel degelijk SPSS 11 voor de Mac aan (zie onderstaand bericht van Surfspot), alleen is het afhankelijk van de universiteit waaraan je studeert of je het kunt kopen. Als ik inlog met m’n TU/e-code dan kan ik inderdaad ook alleen maar Windows-versies van SPSS kopen. Misschien helpt het als je bij je Universiteit hier melding van doet.

29/07/2004 : Overige nieuwe producten

Daarnaast is er nog een aantal nieuwe producten aan het assortiment van SURFSPOT.NL (www.surfspot.nl) toegevoegd:

Borland Together ControlCenter 6.2 UK
Filemaker Server 7 UK
Babylon-Pro 5 Multi Language
SPSS for Mac 11.02 UK

Let op: afhankelijk van de licentieportefeuille van je universiteit of hogeschool zijn bovengenoemde producten verkrijgbaar.
------------------------