Virtual pc en office for mac

Bij Virtual pc krijg je de optie om windows xp erbij te nemen. Ik heb hier nog wel een xp liggen. Dan is het toch niet nodig om deze erbij te bestellen ofwel?Hoe gaat dit dan in zijn werk? Moet ik ook nog office voor mac nemen als ik al een gewone office heb of draait zelfs office al te traag op virtual pc?

Waarom wil je Virtual PC gebruiken als ik vragen mag? veel beter zonder als je het mij vraagt :P

Nee.

Als je goed op de site van Microsoft kijkt, zul je zien dat ze ook een uitvoering hebben, die “kaal” is. De omschrijving erbij is dat die speciaal is voor mensen zoals jij :mrgreen:

Niets kopen, kaal of niet. Jij hebt toch immers zelf een WindowsXP?! Als je die op je VPC installeert , kleedt je VPC hem zelf wel uit, maakt hem zelf wel "kaal".Alleen moet je hem wel op de VPC7 zetten, want op de VPC 6 is hij onzettend traag.

XP hoef je niet meer aan te schaffen als je daar al een licentie voor hebt (die je niet meer gebruikt). VPC dus kaal aanschaffen. Maar de vraag blijft: waarvoor wil je het dan gebruiken. Als je voor Office VPC gaat aanschaffen kan je net zo goed een PC aanschaffen.

Office:Mac werkt op een mac natuurlijk veel prettiger (er zijn ook alternatieven, o.a. te vinden op dit forum).

Nog even dit: wanneer de Windows niet ècht van jou is, wanneer hij geleend of "geleend" is dan heb je na de installatie wel het probleem dat je vergunning na 30 dagen verstreken is, en je kunt hoog en laag springen : dat blijft zo.En dat probleem is alleen bij de XP, de rest doet het gewoon.

Houdt er rekening mee dat VPC minimaal een virtuele schijf aanmaakt van 15GB. Die ben je kwijt op je gewone schijf. Er zijn mogelijkheden om deze naderhand deze kleiner te maken. Officce gebruiken onder vpc is niet aan te raden. Koop dan de MAc versie. Die is redelijk stabiel. Gebruik VPC alleen als het niet anders kan. Bij mij is dat wat specifieke Garmin programma's en SQL2000 enterprice manager. Voor de meeste produkten zijn na even zoeken wel vervangers te vinden. Zelf ben ik dit weekend overgegaan van Visio onder vpc naar Omnigraffle. De laatste is goedkoper en veel beter. VPC is traag en net zo stabiel als Windows. Ik gebruik het ook om Linux onder te draaien. Dat werkt redelijk.

Pbook.

Ik heb nog altijd toegang nodig tot windows bestanden: een of andere instelling die zich "school" noemt werkt nog altijd met windows...

Dus als ik het goed begrijp, vpc kaal aanschaffen en best office:mac aanschaffen i.p.v. een windows office onder vpc te draaien?

:slight_smile:

Inderdaad, zo weinig mogelijk VPC gebruiken. maar er zijn voor de mac ook andere pakketten zoals Works. Alhoewel ik Entourage wat bij Mac office wordt erg mooi vindt. Dat is het probleem met MS. Ze maken soms best mooie dingen. Alleen erg buggy en onveilig. Ik ben de enige in met een MAc in een bedrijf vol met Windows machines. Wij verkopen Windows software!. VPC heb ik dan ook alleen aangeschaft om compatible te zijn met de rest van de wereld. Nu na een paar maanden gebruik ik het pakket og maar 1 xin de week. Er is echt heel veel goede software voor de Mac.

Pbook.