Virtual PC en online spelletje

Het volgende: Ik wil een spel, Close Combat III online spelen via Virtual PC. Ik gebruik OS X, VPC 5 en adsl met een Vigor router. Het spel gebruikt de poorten 47624 en de range 2300-2400. In VPC heb ik voor de netverbinding virtual switch aanstaan. In W98 heb ik de netverbinding ingesteld als dhcp client. In de router staan de poorten open, 47624 met NAT en 2300-2400 met open ports, en doorverwezen naar het ip van vpc. Maar het lukt mij niet om de host te bereiken. Wat doe ik verkeerd???

Een spelletje spellen via Virtual PC gaat erg moeizaam of reageerd soms niet(super vertraging). Het zou misschien hier aan kunnen liggen of het ligt aan bepaalde driver software die je niet hebt. Verder zou ik het niet weten want van PC's krijg ik altijd uitslag :-)

Het spel is alleen goed te spelen via vpc. Je moet een ip adres invullen van de host om via het net te spelen. Wanneer ik op verbind druk gaan er wel lampjes op de router knipperen maar het lijkt alsof het signaal niet verder komt dan dat. Omgedraaid werkt het ook niet. Dus als ik host kan er bij mij ook niet ingelogd worden. IE onder vpc draait wel goed.

Het lijkt me niet de moeite om dit te proberen. VPC is gewoon ongeschikt voor spelletjes. Zie de readme:

[i:8b23216940]Virtual PC and Games: Virtual PC is not recommended as a gaming solution for the Mac. Virtual PC does not provide the resources many PC games require to run, such as hardware accelerated 3D video.[/i:8b23216940]

Nogmaals het spel loopt prima op vpc. Het is al een ouder spel en heeft geen zware video kaart of zoiets nodig.

Wat ik wil weten is waarom ik geen verbinding naar buiten krijg.

wat kan virtuel pc nog allemaal en waar kan ik t kopen :mrgreen:

Betse Vergilio,

eerst even een paar adviezen: een forum dient om antwoorden te krijgen en niet om nog meer vragen in 1 thread te zetten…

Ik stel dus voor dat als je wil wten wat VPC doet, eerst even de zoekfunctie gebruikt op het forum, en als je dan nog niets gevonden hebt een nieuw bericht start…

Zie ook deze thread: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5419

Maar om toch ff snel op je vraag te antwoorden:
Virtual PC is een PC emulator. Dat wil zeggen dat je ook PC programma’s kan draaien op je Mac als je een Windows besturingssyteem installeert. Zo kan je dus bepaalde programma’s die niet voor de Mac zijn ontwikkeld toch op je favoriete computer uitvoeren. Is wel redelijk duur…

meer info op http://www.connectix.com/products/vpc6m.html