Virtual PC met DOS?

Op mijn werk heb ik een pc staan met Dos, waarop een kassasysteem is geinstalleerd. Aangezien dit een oud bakkie is, en aan vervanging toe is en aangezien ik het liefst natuurlijk een mac wil hebben, heb ik een vraag:

Ik had vernomen dat je met Virtual PC het programma wel kunt draaien (ms dos applicatie), maar hoe kan ik, als het al mogelijk is, de kassalade en kassabonprinter (beide op dezelfde COM poort) aan te sluiten op een mac, of moet dat dan nieuw gekocht worden met het risico dat het programma ze niet kan aansturen?

Of: een netwerkje maken, en het programma vanaf de andere pc draaien zodat die de printer en lade kan aansturen? Kan dat ook?

Een nieuw pakket aanschaffen is niet mogelijk, aangezien dit het enige pakket is wat voor deze branche geschikt is.

Wie kan me advies hierover geven?

Het goedkoopste pakket van VPC wordt standaard al voorzien van PC DOS 2000. Je zou dus in de eerste plaats gewoon eens kunnen proberen of het pakker daar ook op werkt.

Het doorgeven van de COM poorten is theoretisch ook mogelijk, maar ik zou niet durven zeggen of dat goed werkt op een Mac, want ik heb geen Mac met een COM poort. De functie zit in elk geval wel in VPC.

Stuur anders dat programma even op (kan nooit groot zijn als het onder DOS werkt), dan test ik het even op een VPC installatie als je VPC zelf nog niet hebt.

Maar aan de andere kant; wat is er mis met het gewoon proberen? :smiley: