Virtual pc met windhoos 98 herkend geen USB apparaten

ik heb virtual pc met win 98 draaien, niet snel vergelijkbaar met een 486 met win98 erop, maar ik heb een PDA waar ik een syncronisatie mee wil doen. Dit doe ik nu handmatig via gedeelde mappen van mijn mac met de vpc.

maar dit kan uiteraard sneller door direct vanuit win 98 te syncroniseren, echter de pda wordt niet herkend. ik heb een win 98 update gedaan en dan herkend vpc/win 98 de usb wel. maar dat is vaak een paar minuten en dan issie weer weg. en ik krijg het niet meer terug, ja alleen dan als ik weer dezelfde win update doe(en dat loopt natuurlijk altijd weer een paar keer vast, en je moet het ook via een win OS doen, langleve windows-> niet echt)

wat heb ik al gedaan:
additions uitgevoerd
usb settings op enable gezet

ππ

Van froegah weet ik nog dat win98 verre weg van usb/plug and play was. Het was ook het eerste windows systeem met USB ondersteuning. Voor bijne alle USB hardware had je toch drivers nodig. Ik zou daar even naar kijken.

Het vreemde is dat hij hem kennelijk wel herkent , maar hem er dan uit gooit.

Ik zou toch kijken of je hem, hoe dan ook onder OSX kan laten draaien. Want anders zit je bij het syncen ook weer tussen je win en je mac steeds uit te wisselen

de pda heb ik ook onder osx draaien alleen voor de navigatieset heb ik vpc nodig

ππ

johnny_cash indien dit zo is wil je dan hier even uitleggen hoe je dat precies gedaan hebt? Op die manier help je degene die de vraag heeft gesteld.

(Wat je nu post is een loze post waar niemand mee geholpen is.)

Maar nu weten we nog niet over wat voor pda het gaat. Missing Sync levert een boel sync-conduits voor diverse pda's. Trouwens binnenkort moeten we daar allemaal heen, gezien dat Apple geen conduits meer gaat ondersteunen van Palm. [url]http://www.markspace.com/[/url]

het is een palm tungsten e met een kirrio pakket erbij, ik heb hem helemaal aan de praat alleen i.pv. direct de bestanden te laden vanuit win 98(want kirrio is nog niet leverbaar voor mac) moet ik ze via een gedeelde map laden naar de "send to handheld"

maar ik zit nu ik dit aan het tikken ben te denken om de usermap in palm in win98 te koppelen aan die in de mac.
als dit lukt is het helemaal niet meer nodig om de USB in vpc te gebruiken. Ik kan het alleen niet uitstaan dat dat niet lukt(usb in vpc dan zie eerste bericht)

hmmmm.. na een tijdje herkent ie hem nie meer,,, gaat de pda dan op sleep stand ? :|

NB: ohja win98 gwoon nie gebruiken… win2000 prof. erop of XP prof. is al wat beter, zeker met 3rd party spulletjes…

:apple: = :innocent: