Virtual PC - Of iets anders?

Hey allemaal,

wil even weten of er iemand ervaring heeft met Virtual PC en spellen, dan ook graag de versie die je van virtual pc had, en welke spellen het deden. Wil namelijk graag Virtual PC voor spellen etc. Maar als het niet werkt kan ik net zo goed een game-consolu (playstation(2) ofzo) aanschaffen…

Alvast bedankt,
Jaap

Ik heb Virtual PC 5 en had windows XP draaien. Ik zeg 'had' want dat werkte zo traag dat ik alles er weer afgegooid heb. Bovendien staat op de connectix-site duidelijk dat games nauwelijk ondersteund worden,  en dat is ook niet het doel van Virtual PC!

Mijn advies op grond van ervaring: Je kunt beter een game-console aanschaffen dan voorkom je denk ik een hoop ergernis en problemen!

Ik zou zowiezo voor een game-consule gaan. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan (PS2). Er zijn zoweizo weinig spellen voor de mac en nooit in de aanbieding! Altijd de volle prijs zelfs voor wat oudere spellen!

Verder heb ik ooit VPC3 aangeschaft. Liep best redelijk toen naar 4 en nu zit ik op 5. Ik heb 98 vaak geprobeerd te instaleren maar herkent mijn display niet mijn netwerk kaart, enz enz… Dus heb nu XP erop ik vind dit beter lopen dan 98. Maar gaat nog steeds erg traag! heb onder 3 en 4 wel vaak spellen gespeeld. GTA1 draait goed, Armyman (ofzo) ook nog wel en de top is zo ongeveer FIFA 99. Unreal heb ik ook wel eens gespeeld maar ging wel traag.

In 5 durf ik me niet meer aan de spellen en wacht nog steeds op een grote update 5.1 die optimaal van 10.2 gebruik maakt! Misschien gaat het dan sneller.

laatste opmerking: VPC draait twee keer zo snel onder 9 dan onder X (wel een reboot in 9 niet vanuit classic natuurlijk)

Dus gewoon spellen voor de mac kopen. Zijn goedkoper dan spellen voor de PS2 of gewoon een spelconsule kopen!

Als je toch pc-spellen wilt spelen, kun je beter een pc kopen. Ik heb virtual pc al heel lang geleden van mijn systeem gepleurd. Ik koop alleen mac-spellen. Dus als de heren spellenmakers mijn centen willen zien, moeten ze maar een mac versie maken.

Ik kan je gamen op een vpc absoluut afraden. Ik had vpc 3.0 op OS 9.2 en dat werkte erg traag. Ik heb nu vpc 5 op OS X en dat werkt nog trager. (Allebei windhoos 98 erop). De mac spellen zijn vaak te duur en ze komen ook veel later op de markt als het pc spel alweer oud is. Mijn favoriete console is de GameCube. ik heb em zelf niet omdat : 1. Ik al een nintendo 64 heb en geen van de next-gen consoles echt zo denderend vind als ze allemaal zeggen. Ik wacht liever op de opvolger ook al duurt dat nog 5 jaar (ongeveer) 2. Ik ben sinds een half jaartje opeens niet meer verslaafd. Komt omdat ik toen mijn eerste (echte) vriendinnetje had. (had ja  :( )

Op de Apple game site staan wel leuke demo's.
Ook op download.com staan leuke demo's. Ik denk dat je ze allebei al kent maar ik zet ze toch maar even neer. voor het geval dat…  :)

Dennis

Virtual PC is niet de oplossing die je zoekt. Ik heb het ook geprobeerd, simpelweg om te kijken of het kon, ik heb namelijk een goede PC voor m'n spellen klaar staan. Als je echt PC spellen wilt spelen moet je gewoon een PC kopen, er zijn er jammer genoeg te weinig op de Mac.

Als je console spellen wilt spelen zou ik voor een PS2 of een Gamecube gaan. De PS2 heeft het grootste spellenaanbod op dit moment, maar er zit ook veel troep tussen. De spellen mikken vaak op een volwassen publiek. De Gamecube is absoluut niet kiddy, dat roepen altijd veel mensen. Het spellenaanbod is nog wat beperkt, maar de komende maanden komen er een serie supertitels aan. De spellen hebben meer de nadruk op gameplay dan op 'stoere' graphics en veel bloed.

PC spellen en console spellen zijn echt heel erg anders. Ik speel al sinds m'n 10e, en ik vind eigenlijk alles wel leuk. Als je niet zeker weet of consoles je aanspreken zou ik gewoon een keer langs de plaatselijke spellenwinkel gaan en daar eens wat spelen. Ik kom elke maand braaf m'n salaris dumpen bij Replay in Breda, een spellenwinkel die ik je van harte aan kan bevelen. Replay heeft vestigingen in het zuiden van Nederland, als dat te ver is heb je altijd nog Nedgame in Groningen, of de Futurezone winkels in midden-Nederland.

Ik hoop dat dit een beetje genoeg info is en veel plezier met je spellen straks! ;]

Als je macosx gebruikt zou je eigenlijk in theorie dan ook in staat moeten zijn om spellen te spelen die geport zijn naar linux. Of zie ik dat eventjes verkeerd?? Overigens kan ik me nog steeds herinneren eens iets gelezen te hebben over een programma dat pc spellen mogelijk maakte op de imac. Moet ik eventjes opzoeken.

Dat het macdx. Te vinden op [url=http://www.macdx.com]http://www.macdx.com[/url]

Was even sprake van iets nieuws maar nooit echt verder iets van gehoord.

Net zoals de playstation 2 emulator van http://www.macraider.com

Neen toch...

MIJNEVEGER loopt anders heel lekker op mijn vpc

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Spelletjes op de Mac viel inderdaad erg tegen, maar nu vind ik dat toch echt meevallen!

Hier even een lijstje van een wat “nieuwe” spelletjes die ook voor de Mac beschikbaar zijn. Ben ik iets vergeten?

Solder of fortune II
Max Payne
War Craft III
Jedi Knight II
Age of Empires II
Stronghold
Wolfenstein 3D (RTCW)
Quacke III
Unreal 2003 binnenkort ook?

Adriaan

En vergeet Master of Orion 3 niet, Adriaan. Dit strategie spel komt eind van de maand uit (ook op de mac, of alleen eerst op pc?). Deel 2 is mijn favoriete spel (op Space Quest na dan) en ben blij dat deel 3 beschikbaar wordt voor de Mac.