Virtual PC proberen voor aanschaf

Ik heb een Garmin navigatiesysteem waar de bijbehorende mapsource software bij zit voor het plannen van routes. Dit draait echter alleen onder windows.

Nu is mijn vraag of er iemand in de omgeving van Enschede woont die VPC op zijn/haar computer heeft draaien. Indien mogelijk zou ik dan je versie op mijn Mac willen proberen alvorens ik tot aanschaf overga. Het zou jammer zijn €289 te investeren in software die uiteindelijk niet datgene kan brengen wat ik er van verwacht.

Een probleem wat zich namelijk voor kan doen is dat de USB connectie met de GPS niet werkt. Dit wil ik graag voor aanschaf uitvinden.

Terug brengen naar de winkel van VPC is geen optie.

Alvast bedankt.

Dan kun je mischien voor 300 euri beter een Lapknopmachine met W^~?ø?ß kopen. :lol:

I know, maar dat weiger ik pertinent!... Wil die rotzooi niet meer in huis hebben en heb inmiddels ook al een nwe iBook besteld.

Een simpele google vertelt je al dat het niet van harte zal gaan, VPC en de Garmin spulletjes. Gebruik gewoon een goedkoop PCtje tot het moment komt dat Garmin het licht ziet.

Misschien dat je het al weet, maar toch:

Windows draaien op VPC is onwijs traag, zelfs internetten al. Dus ik denk dat je beter een tweedehands laptopje op de kop kan tikken en daar die software van je opzetten, dat zal een stuk prettiger draaien :wink: (voorkomt ook ergernissen)

Trouwens, als je Windows spullen rotzooi vind, dan is Virtual PC trage, slecht functionerende en niet compatibele rotzooi.

[quote:bba35e86fc="Buzz_D"]Een simpele google vertelt je al dat het niet van harte zal gaan, VPC en de Garmin spulletjes. Gebruik gewoon een goedkoop PCtje tot het moment komt dat Garmin het licht ziet.[/quote:bba35e86fc]

Er zijn ook legio voorbeelden dat het wel gaat. En als ik het voor elkaar kan krijgen dan graag…
En dat het wat trager gaat is voor mij wel mee te leven…

Een discussie hier voeren over wel, niet, laptop etc... heeft geen zin. Ik ben dus op zoek naar iemand die me hier mee wil helpen om het voor mezelf uit te vinden. Dus alle goede bedoelingen ten spijt... dat is mijn vraag en oproep

Of een ander navipakketje.... :lol:

Misschien mag ik het niet zeggen maar je kunt hem toch ook effe downloaden om te kijken of het werkt. En als het werkt hem gewoon kopen. groet Sam

Windows Virtual PC is niet als trial software te downloaden.

Ik denk dat we het niet over trial versies hebben die te downloaden zijn.

De Mapsource-software werkt prima onder VPC. Het probleem zit, zoals je zelf al aangeeft, in de USB-aansluiting.

Ik heb een Garmin GPS V gehad. Dat werkte met een seriele aansluiting. Te samen met een
keyspan USB naar serieel-kabel werkte dat uitstekend onder VPC.

Nu ik echter overgegaan ben naar een Garmin GPSmap 276C zit ik ook met het probleem van
de USB-aansluiting. Deze heb ik maar aangesloten op een “oud” Windows XP laptop.

Het is jammer dat Garmin geen software voor de Mac ontwikkelt en een vergelijkbaar pakket
als Mapsource voor de Mac is nergens te vinden.

Je hebt volgens mij 2 opties:

1. een “oud” Windows bakkie of
  2. een GPS met een seriele aansluiting.

Downloaden heb ik geprobeerd, maar tot op heden waren het beta versies of incomplete bestanden... dus dat werkt niet..

@Peter… Dat heb ik gehoord. Bij serieel geen problemen. Maar heb je toevallig je VPC pakket nog gezien je nu een windows laptop gebruikt?

VPC is echt traag en log. eMac 1ghz 640mb ram.

VPC, ik heb het op een g4 en een G5 draaien, heb van ellende een winbakje gekocht, VPC is erg traag zelfs op een dual G5 met 8 gieg intern geheugen, ik hen speciaal een winbakje voor dit soort dingen, zolang je niet met zo'n ding mailt of durft kun je daarmee uit de voeten,

helaas, er is niets beters,

ik overweeg een tam tammetje aan te schafen, iets duurder, maar dan heb je wel wat

Mocht iemand van zijn VPC software afwillen laat het dan even weten...

[quote:7ea8e2f924="Skip"]Downloaden heb ik geprobeerd, maar tot op heden waren het beta versies of incomplete bestanden... dus dat werkt niet..

@Peter… Dat heb ik gehoord. Bij serieel geen problemen. Maar heb je toevallig je VPC pakket nog gezien je nu een windows laptop gebruikt?[/quote:7ea8e2f924]

VPC heb ik nog. Ben het eigenlijk niet van plan om het weg te doen. Zijn nog zat programma’s,
vooral voor mijn andere hobby (zendamateur), waar ik nog geen Mac-versies van gevonden heb.
En ik blijf zoeken naar een mogelijkheid om de gps via usb aan te kunnen sluiten.

Ok.. heb inmiddels een versie op de kop kunnen tikken.. Mocht het mij lukken dan laat ik het je weten