Virtual PC (VPC) & Tiger

Microsoft vermeld [url=http://www.microsoft.com/mac/howtobuy.aspx?pid=sysreq#vpc7]hier[/url] op hun website dat Virtual PC NIETcompatible is met Tiger.

Heeft iemand ervaring met VPC op Tiger?

Zal ik het gewoon toch proberen of is dat kansloos?

Hoi,

Bij mij lijkt VPC wel te werken. Ik krijg alleen een waarschuwing bij het opstarten, ik weet alleen even niet welke want ik zit niet achter mijn Mac. Daarna start VPC gewoon op bij mij. Maar het gebruik is wel op eigen risico denk ik, ik zou er mee uitkijken in iedergeval.

Ik heb het nog maar even niet geinstalleerd omdat het op die site staat. En over het algemeen is Windows al niet zo stabiel :P

Na een Archiveer & Installeer van Tiger werkt VPC gewoon zoals onder Panther. Bij het opstarten kreeg ik inderdaad een waarschuwing dat er twee bestanden onvindbaar waren en opnieuw geïnstalleerd moesten worden. Doorgaan en na de (korte) installatie werkt hij gewoon op de Virtual Switch na. Maar die heb ik toch niet nodig voor wat ik met VPC doe: Girotellen en sporadisch een keer een website bekijken die het niet goed doet op de Mac.

Dit gaat inderdaad om de Virtual Switch. Dat id ontwikkeld om internet enzo te kunnen gebruiken in je virtuele omgeving. Dat werkt nu dus niet. Waarschijnlijk komt daar binnenkort wel een 7.1 update voor. Ik heb deze functies toch niet nodig, voor de rest werkt VPC perfect, hoor! Ik heb zelfs Longhorn nu draaien in Tiger via VPC. Lol.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat het iets stuk maakt in de Tiger omgeving. Zodat je in de toekomst vage fouten krijgt bij gebruik van andere dingen dan VPC en dan niet meer weet dat het hierdoor komt (en misschien wel niet meer kan herstellen) Of zijn dit typische Windows gebruikers nachtmerries.

Net wat je zelf zegt. Typisch windows idee. In Mac heeft elk appje zijn eigen 'omgeving'. Alle benodigde bestande voor een appje zitten verpakt in de app zelf, dus je zit niet met rotzooi in het systeem. En met VPC gaat er dus niks mis in en aan je systeem. ben je er niet tevreden mee: Gooi het in de prullenmand en je bent er vanaf. Handig.