virtual pc ... xp installeren?

ik heb zojuist virtual pc 7 geinstalleerd, wat voor mij een sprong in het diepe is...

wat ik niet snap, of niet weet hoe het moet is,

moet ik nou nog apart van dit een windows os instaleren?
bvd!

JA!

Volg de wizard en hou de Windows cd bij de hand.

En zorg voor een clean install cd, een update cd zal niet werken.

Is windows 2000 niet de betere versie om onder VPC te draaien? Volgens mij is die veel sneller, en draait ook alle moderne windowssoftware. VPC is vooral traag in de beeldopbouw, en XP heeft natuurlijk aanzienlijk meer saus om af te beelden.

Windows 2000 is inderdaad heel goed te gebruiken op de VPC, nog beter , is mijn ervaring, is Windows 98 SE. Alleen bij de laatste kun je niet je printer gebruiken. Windows XP heeft het nadeel dat je het serienummer maar een paar keer kunt gebruiken ( ik had die cd van een vriend geleend, en die benadeel je daar dan ook mee). Vergeet niet de "install or update additions uit te voeren"( in menubalk/PC) anders kun je niet "filesharen".

Ik heb zelf XP Pro geinstalleerd op VPC 7, dat zat er bij mijn versie bij. Windows 2000 is het beste denk ik, niet activeren en ook niet een al te zwaar (qua grafische effecten) OS. XP draait echter goed bij mij, en als je bijvoorbeeld in Microsoft Access of AutoCad werkt dan wordt de processor niet eens zo heel erg belast.

Bij XP (Pro?) kun je die extra grafische saus ook uitzetten door voor de Classic look te kiezen. Dan is hij denk ik net zo snel als 2000. Maar het klopt dat Windows 98 de snelste versie is, maar zonder Teletubbie desktop draait XP ook aanvaardbaar.

Ik wil ook proberen om winxp via VPC te gaan draaien, maar hoe is het met de hardware ondersteuning? Winxp moet bijv. mijn Airport kaart herkennen?

bedankt allemaal, maar wat de windows betreft, gaat het me vooral om wat knalspelletjes erop te kunnen zetten voor een lage prijs, dus ik ga denk ik maar voor het minimale..

bedankt!

Knalspelletjes? Met VPC kun je spelletjes vergeten, want hij werkt niet met de videokaart van je Mac. MS heeft wel beloofd dat dit bij een volgende update zou komen, maar daar wachten we geloof ik al een jaar op. Dus tenzij je knalspelletjes bedoelt van 20 jaar geleden, lijkt het me een kansloze missie.

Ik vind met vpc mijnenveger en pinball al bijna niet te doen, laat staan een dikke shooter ofzo.

Ik heb VPC en XP Pro ook draaien op mijn Powerbook maar kan iemand mij vertellen hoe ik met XP het internet op kom?

Ik neem aan dat je Powerbook is aangesloten op internet als je VPC start. Zet in de PC Settings de optie 'Networking' op Shared Networking en het moet werken. VPC maakt dan gewoon verbinding via je Mac.