Virtual PC

Heeft iemand ervaring met virtual pc onder jaguar? Ja, ja ik heb liever ook geen microshit op mijn Mac maar mijn kinderen krijgen van school alleen maar pc media als studiemateriaal. Vandaar!

Wat kan ik verwachten of juist niet verwachten?

Het draait... maar het schiet niet echt op. (virtual pc versie 5 op G4 800 met OS X). Windows voelt (en is) erg traag aan. Windows programma's draaien wel maar errug langzaaaaaam... :?

Wel erg aardig is dat je al je klaar bent je windows op pauze zet en later exact op dat punt weer verder kunt.

VPC in Mac OS 9 draait sneller.

koop voor het geld van VPC een oude windowsbak en laat daar het huiswerk op draaien. VPC onder mac is absoluut niet snel.

[quote:a4ef3e6484="michelvdb"]VPC in Mac OS 9 draait sneller.[/quote:a4ef3e6484]

o? veel?

Da's jammer! Was blij dat ik er van af was! :cry:

[quote:77bdad2bb5="Tjerker"][quote:77bdad2bb5="michelvdb"]VPC in Mac OS 9 draait sneller.[/quote:77bdad2bb5]

o? veel?[/quote:77bdad2bb5]aardig genoeg om een OS 9 partitie te behouden. (vind ik).

Ik kan het advies van Mike onderschrijven: koop gewoon een oude PC voor 'erbij'. Ik heb zelf onder OS 9 enige tijd met VPC gewerkt, maar dat ging zo langzaam dat ik er bloednerveus van werd, en er gauw mee gestopt ben. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat VPC 2 was, een veel oudere versie dus dan nu gangbaar is. Maar nu heb ik, naast mijn Mac, een merkloze PC van maar 600 Mhz voor alle applicaties en CD-Roms die alleen onder Windows draaien, en voor internet en emailen: dit om de virussen van mijn Mac weg te houden. En dat bevalt me eerlijkgezegd goed. De snelheid van die 600 Mhz is ruim voldoende voor de dingen die ik doe (vnl. zaken met Office, tekstbewerking, Filemaker etc.). Ik moet toegeven dat de PC regelmatig vastloopt als ik dingen van het internet download, maar dat schijnt erbij te horen. En ik moet zeggen dat het ook wel zijn voordelen kan hebben om met twee computers te werken. Vaak gebruik ik, terwijl ik op mijn Mac bv. een Engelse tekst aan het schrijven ben, de PC om tegelijk woordenboeken op CD-Rom te raadplegen, of om via Google op internet te controleren of bepaalde woordcombinaties en zinsconstructies die ik gebruik daadwerkelijk door de Engelse beugel kunnen. En dat is eigenlijk best prettig werken.

heck