Virtual pc

Kan ik ubuntu linux gewoon installeren in virtual pc7 en werkt het dat gewoon op volle snelheid zodat ik americas army server kan draaien :innocent:

Simulatoren staan er ombekend dat je snelhied verliest ....

VPC blijft anders gewoon een Intel emuleren, dus traag zou het altijd zijn... Anders kan je het proberen met een Live Cd... Dat is ook niet bepaald snel, maar sneller dan via VPC.

Kun je niet Yellow Dog Linux installeren? Dat is een PowerPC linux distributie.

[quote:3006f65906="Martiniman"]Kun je niet Yellow Dog Linux installeren? Dat is een PowerPC linux distributie.[/quote:3006f65906] Ubuntu ook.

Dan hoeft ie toch niet op Virtual PC geinstalleerd te worden?

[quote:825516de9a="Martiniman"]Dan hoeft ie toch niet op Virtual PC geinstalleerd te worden?[/quote:825516de9a] Ik denk dat het punt 'm zit in dat de topic starter geen partitie vrij heeft voor Ubuntu ofzo?

Ik zou geen linux op virtual pc zetten. Zelfs Damn small linux (een distributie van 40 mb) loop er nog traag op. Ubuntu is ook bijna niet vooruit te branden. Tenmiste in de grafiche schil in console mode valt het wel mee. Ik zou gaan dual booten. of nog beter, geen geld uit geven aan virtual pc en voor de helf van het geld een pc'tje op de kop tikken en een kvm switch.

Draait veel en veel sneller.

Trouwens als je ubuntu wil intaleren in virtual pc moet je ook nog aanpassingen maken in de X11 waardes. Als je geen console gewent ben zou ik niet doen.