Virtual PC

Hoi iedereen ,

graag zou ik een :apple: aanschaffen , waarschijnlijk ga ik ook virtual pc draaien met win xp of win 2000.

maar hoe snel moet de :apple: zijn quasi geheugen , processor om virtual pc lekker te doen draaien ?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Jimmy

Op mijn Powerbook 1,5Ghz met 1Gb werkgeheugen (en 128Mb videokaart) draait virtual pc met windows 2000 real-time! Zelfs nog sneller dan mijn P4 1,7 Ghz windhoos bak... :lol:

Het werkt... Maar vergeet GAMING :oops: :(

win2000 werkt echt vlot, als je tenminste rond de 512 ram kan aan toegeven..xp iets minder.

Denk er wel aan dat VPC voorlopig nog niet draait op de G5. Dat kan pas met versie 7 die dit najaar verschijnt. Voor VPC 6 moet je dus nog een G4 hebben en inderdaad geen spelletjes. Hoe lager de Windows-versie, hoe sneller hij draait.

en als je dan vcp met xp draait kun je dan met msn cammen en audiochat gebruiken , met je iSight ????

[quote:e18cc7d51d="djdata"]en als je dan vcp met xp draait kun je dan met msn cammen en audiochat gebruiken , met je iSight ????[/quote:e18cc7d51d]

KLinkt spannend he ? of da vlekkeloos gaat… is maar de vraag, of je cam niet een Apple ding is met alleen Apple drivers ?

succes en laat het weten :lol:

[quote:1b20225f35="djdata"]en als je dan vcp met xp draait kun je dan met msn cammen en audiochat gebruiken , met je iSight ????[/quote:1b20225f35]

Nee dat kan niet want Virtual PC ondersteunt geen FireWire apparatuur. Met een USB webcam zou het kunnen maar verwacht er niet teveel van want de Soundblaster 16 die VPC emuleert is een antieke ISA kaart die slecht geluid geeft.

ja hallo, ik ga het pas proberen als ik zeker weet dat het werkt , peperduur man die VPC :lol:

Ok duidelijk , ik ga er dus niet aan beginnen dat vpc, dan maar es kijken of het gaat via een extra pc in de bezemkast met remote desktop of zo een soort combi, dat is tegenwoordig goedkoper dan VPC volgens mij en werkt dan ook veel beter , wat je allemaal niet moet doen voor je PC vriendjes :)

In de MacFan van mei-juni staat een artikel van hoe je je oude Pc in de meterkast wegsteekt en toch op je macscherm kunt internetbankieren, evenueel MNSen of zo en ik denk dat gamen ook moet lukken. Het is in elk geval sneller dan VPC. zou zeggen gewoon gaan kopen, of als je wilt scan ik het artikel eens in en stuur ik het door. Zend me dan wel een PB berichtje door.

ik heb de mac fan zelf ook maar bedankt in ieder geval, ik zal m nog eens doorlezen