virtual pc

heey

ik denk er over om over te stappen van windows naar apple.
Omdat ik een paar spellen/progama’s heb die er alleen zijn voor windows dacht ik aan virtual pc.
Mijn vraaghierover is:

wat zijn de mogelijkheden in virtual pc kan je gewoon goed spellen spelen of gaat dat te traag.
kan je makkelijk progamma’s zoals delphi (een redelijk zwaar progameer progamma) draaien.

oja als ik zou overstappen zou ik dat doen op een imac g5 met intel duo core processor.

groeten tom.

Spellen? vergeet t maar. Of je moet schaken bedoelen...

Nee, Virtual PC is hiervoor geen oplossing. Misschien komt er in de toekomst wél iets, waarmee het snel kan. Maar nu nòg niet, dus als je per se je spellen wilt blijven spelen, zul je je pc moeten aanhouden òf een Xbox, PS kopen.

ok, bedangt voor jullie antwoorden

maar tot hoe ver kan je wel gaan met virtual pc lukt bijvoorbeeld msn nog makkelijk?

groeten tom

Klopt, VPC is een emulatieprogramma en Windows draaien in een emulatieomgeving is altijd traag. Of VPC beter gaat werken op Intel Mac's durf ik niet te zeggen. In dit geval zou ik je PC aanhouden voor het zware Delphi werk en eventueel spellen. De rest doe je op de Mac.

Ik heb er natuurlijk geen enkele ervaring mee en waarschijnlijk heb ik het bij het verkeerde eind, maar zou het niet mogelijk zijn dat dmv virtualisatie (wat nu mogelijk is met de nieuwe intels imacs) spellen en andere zaken wel snel genoeg draaien. Virtualisatie is toch een pak sneller dan emulatie. De vraag is: is het snel genoeg? Ik heb gehoord dat iEmulator en WinTel al uit zijn voor de Intel macs.

[quote:105b4dbf12="macer"]ok, bedangt voor jullie antwoorden

maar tot hoe ver kan je wel gaan met virtual pc lukt bijvoorbeeld msn nog makkelijk?

groeten tom[/quote:105b4dbf12]
MSN bestaat ook voor Mac, alleen moet je dan qua functionaliteit denken aan een tussenvorm tussen MSN 5 en MSN 6 voor Windows. Je hebt geen spelletjes, webcam, audio, winks, nudges… Er bestaan wel vervangers die wel webcam ondersteunen, zoals aMSN.
Om je een idee te geven van de snelheid van Virtual PC, als je 'm draait op een ‘oude’ PPC Mac haal je ongeveer de snelheid van een Pentium 300… Niet om over naar huis te schrijven. Bovendien (technisch geneuzel) bestaat Virtual PC (nog) niet voor de Intel Mac’s, dus wordt het eerst geëmuleerd van Intel naar PPC, en daarna zorgt VPC er zelf voor dat het weer terug een Intel emuleerd. Dus dan wordt het dubbel langzaam… We wachten nog altijd op Microsoft om een MSN versie uit te brengen die wel webcam ondersteund. Zij claimen dat het niet kan, maar met andere programma’s kan het wel, dus… Maar goed. Hoe het ook zij, als je veel games speelt of zit vastgeroest aan bepaalde MSN features kan je beter op een Winbak blijven zitten denk ik… Voor de rest zijn er prima vervangende programma’s voor zo’n beetje alles.

MSN is er ook voor mac, en als je meer zin hebt in schoonheid dan onnozele features, kijk even hier www.adiumx.com.

Verder over de spellen, als je deze per se wilt spelen zou ik nog wachten met je overstap tot je zeker bent dat je ze kunt speleno( onder Wine of misschien dualboot), spannende tijden…

[quote:a8673d8c64="junkiesxl"]MSN is er ook voor mac, en als je meer zin hebt in schoonheid dan onnozele features, kijk even hier www.adiumx.com.[/quote:a8673d8c64] OoK amsn is aan te raden. Met de standaard skin lijkt het zo goed als volledig op de windows msn versie en nudges, webcam,... is allemaal mogelijk [quote:a8673d8c64="junkiesxl"] Verder over de spellen, als je deze per se wilt spelen zou ik nog wachten met je overstap tot je zeker bent dat je ze kunt speleno( onder Wine of misschien dualboot), spannende tijden....[/quote:a8673d8c64] Off-topic maar toch niet helemaal: is er eigenlijk al iemand in geslaagd te dual booten? Voorlopig nog niets gehoord (maar ook nog niet gehoord dat het niet mogelijk is)

[quote:e8a74f6679="AdmiralFreezbee"]Off-topic maar toch niet helemaal: is er eigenlijk al iemand in geslaagd te dual booten?)[/quote:e8a74f6679] Het feit alleen al dat je dat moet vragen, zegt al genoeg, denk je niet? 8)

[quote:fe78ac1056="AdmiralFreezbee"]Ik heb er natuurlijk geen enkele ervaring mee en waarschijnlijk heb ik het bij het verkeerde eind, maar zou het niet mogelijk zijn dat dmv virtualisatie (wat nu mogelijk is met de nieuwe intels imacs) spellen en andere zaken wel snel genoeg draaien. Virtualisatie is toch een pak sneller dan emulatie. De vraag is: is het snel genoeg? Ik heb gehoord dat iEmulator en WinTel al uit zijn voor de Intel macs.[/quote:fe78ac1056] Zou kunnen, maar dan moet 'ie wel de goede hardware virtualiseren. De VPC voor Windows is zo'n programma. Alleen heeft die niet de specs van de PC waar het op draait, maar ik geloof een nogal brakke videokaart met maar iets van 16 Mb geheugen e.d. Daar kan je dus ook niet mee gamen...

Dual Boot: pas mogelijk met Vista vanwege de EFI-bios van de Intel Mac had ik begrepen; XP en ouder ondersteunen dat simpelweg niet :wink:

Virtual PC draait überhaupt niet op Intels... is een PPC only programma.

http://www.macfixit.com/article.php?story=20060110120028762

Goede spelen overigens direct voor de Mac beschibaar, kijk hiervoor eens op www.macgamefiles.com Games ga je dus niet middels VPC doen. Wordt behoudens minesweeper en solitaire geen fijne ervaring. dual boot: Is een kweste van emuleren van BIOS. Gelukkig niet de gehele processor.

msn is voor proleten En je stapt niet over van windows naar Apple, maar van Windows naar System 9 of naar MacOSX. Weer wel van een Dell of comprak naar een Apple. Dat gamen onder VPC zo'n ramp is, komt omdat de 3D (open GL) omzetting niet soepel te krijgen is. En wndows als dualboot op een intel-mac zetten om daar nog op te gamen zit er voorlopig nog niet in: ze hebben geen bios. daar zal vast ooit eens eenhack voor komen, maar voorlopig is het nog niet zo.

Als je een intel mac haalt zit het er dik in dat je straks gewoon alle applicaties en spellen die onder Wine draaien ook onder OsX draaien. En dat is heel wat sneller als onder een of andere emulator.

[quote:ab9c4fd6e7="AdmiralFreezbee"]Off-topic maar toch niet helemaal: is er eigenlijk al iemand in geslaagd te dual booten? Voorlopig nog niets gehoord (maar ook nog niet gehoord dat het niet mogelijk is)[/quote:ab9c4fd6e7] als het je lukt krijg je zomaar bijna 8000 dollar toegestuurd => [url=http://winxponmac.com/The%20Contest.html]klik[/url]

Wat ik nooit snap is het volgende;

stel je voor, je hebt een huisarts waarmee je niet tevreden bent,
dan stap je dus over naar een ander…maar met de eis, ja…maar ik wil wel dezelfde tijdschriftjes
in de wachtkamer, net zoals die andere.

Je stapt over, of je doet 't niet.
VPC is leuk, stelt je echter alleen maar is staat die tijdschriftjes zonder plaatjes te lezen.

Wil je je aanpassen, en proberen die tijdschriftjes via een andere weg te bemachtigen?
(en soms lukt dat niet, er zijn echter talloze andere alternatieve tijdschriften)

Ja? Stap over. Ga een nieuwe weg in.
De eerste bezuiniging…bij deze huisarts geen virussen, mal/spy en andere ware!

zoniet, stap niet over!

[quote:122d58f926="boerke"]Wat ik nooit snap is het volgende;

stel je voor, je hebt een huisarts waarmee je niet tevreden bent,
dan stap je dus over naar een ander…maar met de eis, ja…maar ik wil wel dezelfde tijdschriftjes
in de wachtkamer, net zoals die andere.

Je stapt over, of je doet 't niet.
VPC is leuk, stelt je echter alleen maar is staat die tijdschriftjes zonder plaatjes te lezen.

Wil je je aanpassen, en proberen die tijdschriftjes via een andere weg te bemachtigen?
(en soms lukt dat niet, er zijn echter talloze andere alternatieve tijdschriften)

Ja? Stap over. Ga een nieuwe weg in.
De eerste bezuiniging…bij deze huisarts geen virussen, mal/spy en andere ware!

zoniet, stap niet over![/quote:122d58f926]

Helaas werkt het niet altijd zo, het kan zijn dat voor school/studie/werk doeleinden sommige “tijdschriften” nodig hebt. Nu laat je je overstap door een zo’n kutblaadje natuurlijk niet verhinderen, maar dan zal je toch met vpc even wat moeten tobben.

Precies, dan moet je er helaas bij neerleggen dat je de plaatjes niet kan zien! Heb je voor je studie echt een windows geval nodig, zou ik daar niet over aarzelen.

Ja dat zal ook een beetje aan je studie liggen, zelf heb ik niet niet tot bijna niet nodig, en als ik het nodig heb gaat het om zulke kleine programmaatjes dat ze prima draaien onder vpc, maar dat is niet voor alle studies zo helaas.