virtual pc

En daarvoor is vpc inderdaad een goed alternatief, echter natuurlijk zijn prijs niet waard, eerst betalen voor VPC, en daarna voor het OS! En dan loopt alles tegen 1/5 van de snelheid!

[quote:f6c55571b5="Zweefvliegerke"][quote:f6c55571b5="AdmiralFreezbee"]Off-topic maar toch niet helemaal: is er eigenlijk al iemand in geslaagd te dual booten? Voorlopig nog niets gehoord (maar ook nog niet gehoord dat het niet mogelijk is)[/quote:f6c55571b5] als het je lukt krijg je zomaar bijna 8000 dollar toegestuurd => [url=http://winxponmac.com/The%20Contest.html]klik[/url][/quote:f6c55571b5]

Nu je het zegt: ik heb dit nog gehoord op OMT. Helemaal vergeten.

[quote:e784464ef2="macer"]heey

ik denk er over om over te stappen van windows naar apple.
Omdat ik een paar spellen/progama’s heb die er alleen zijn voor windows dacht ik aan virtual pc.
Mijn vraaghierover is:

wat zijn de mogelijkheden in virtual pc kan je gewoon goed spellen spelen of gaat dat te traag.
kan je makkelijk progamma’s zoals delphi (een redelijk zwaar progameer progamma) draaien.

oja als ik zou overstappen zou ik dat doen op een imac g5 met intel duo core processor.

groeten tom.[/quote:e784464ef2]

Je wordt op je wenken bediend. Je kunt nu gewoon een Intel Mac kopen en daar XP op installeren… Twee computers in één behuizing. Fantastisch toch! Aangezien Virtual PC nog meer kost dan de installatiesoftware voor XP, zal VPC wel snel verdwijnen. 't Was al niet bijzonder, meer een noodoplossing.

misschien is dit hier van toepassing, een windows maat heeft me hierop gewezen;

http://www.parallels.com/en/products/workstation/mac/

‘virtual machines created using Parallels Workstation 2.1 Beta2 offer near-native performance and rock-solid stability.’

Omdat het dus parallel ontwikkeld is, gaat die iets verder als de standaard emulators van virtual pc, die geloof ik niet helemaal aan intels zijn aangepast, en gezien je overweegt een nieuwe mac e kopen is dit een gunstige oplossing.

Er zijn (op een Intel-Mac) twee mogelijkheden:

1. Dual boot. Dat betekent dat je bij het opstarten kan kiezen tussen Windows XP of Mac OS X. Gaat met Apple’s programma Boot Camp. Draait op volle snelheid.

2. Virtualisatie met Parallels Workstation 2.1. Bijna op volle snelheid, draait in een venster in OS X (natuurlijk ook op volledig scherm). Bèta al te downloaden. Nadeel: werkt niet op een Mac mini.