Virtual PC7 en Virex 7.5.1

Is het nodig om b.v. Norton Anti Virus op VPC7 (XP pro) te installeren of is Virex 7.5.1 voldoende, aangezien deze ook Windows virussen herkent.

Als je via Virtual PC ook het internet opgaat via bijvoorbeeld Internet Explorer en Outlook Express, dan is het aan te raden om een virusscanner in de VPC omgeving te installeren. Al is het maar om te voorkomen dat je VPC omgeving naar de pietjes gaat.

Oei, dat is een goeie vraag. Dat ligt er denk ik aan waar je VPC voor gaat gebruiken. Ga je dingen downloaden, surfen en emailen in VPC, dan zou ik zeker Norton Antivirus op VPC installeren, die is denk ik op dit ogenblik wat betrouwbaarder dan Virex 7.5.1, waarvan ook McAfee toegeeft dat er wat problemen zijn. Ik zou echter de Active Scanner van Virex uitzetten, omdat dit niet alleen je Mac vertraagt, maar dit naast VPC wel erg zwaar wordt denk ik. Let dan wel op dat je zaken die je niet vertrouwt handmatig scant met Virex.

Eventueel kun je CheckMail (MacFan) installeren en als proxy gebruiken met email halen en handmatig scannen of met ClamXav. :smiley:

Zal voor de zekerheid van de 'Virtual PC List' met XP een kopie maken voor het geval dat.........en toch ook maar Norton AV installeren. Bedankt voor de reactie's.