[VirtualPC] Blijft vast lopen = Spoedcursus Apple structuur?

Ik heb aan een stuk door problemen met Virtual PC 6 van Connectix. Netjes alles opnieuw geinstalleert, opnieuw een Windows 2000 installatie gedaan, FrontPage 2002 erbij en weer krijg ik steeds de melding "The application Virtual PC had unexpectedly quit".

Nu is mijn kennis van de hele structuur van Apple niet zo goed als van Windows, dus wie schaaft mij even bij?

Is het voldoende Virtual PC uit de “applications” folder te mikken? Bij Windhoos heb je bijvoorbeeld ook nog INI files en DLL-en die in je systeem blijven hangen, hoe zit dat bij Apple? En wat zijn die z.g. “extensions” waar ik vaak over lees? Waar staan die?

Kortom; wie geeft mij een spoedcursus of wijst me naar een goede plek op de World Wide Wait waar ik mijn kennis op kan krikken?

De oplossing voor het Virtual PC probleem heb ik al gevonden...

[size=18:06dfbe3d68][color=red:06dfbe3d68]Connectix Virtual PC for Mac 6.0.1 Updater[/color:06dfbe3d68] [/size:06dfbe3d68]

[b:06dfbe3d68]Connectix Virtual PC for Mac, Update 6.0.1 for PC-DOS, Windows 98, Windows 2000, Windows XP Home, Windows XP Professional and Upgrade Versions [/b:06dfbe3d68]

[b:06dfbe3d68]Changes from Virtual PC 6.0 [/b:06dfbe3d68]
[color=red:06dfbe3d68]Fixed an issue on G3 machines that caused Virtual PC to unexpectedly quit when a PC was restarted or launched in full screen mode.[/color:06dfbe3d68]Fixed a related issue which caused the configuration associated with a PC to become corrupted after restarting or launching in full screen mode on G3 machines.
Made changes to allow Quicken TurboTax Deluxe to install and run properly within Virtual PC.
Minor corrections to the Japanese localization of Virtual PC.

Dit afsluiten in full-screen mode was precies wat ik deed! :slight_smile:

[b:06dfbe3d68]Maar mijn verzoek tot “bijscholing” blijft staan! Hoe zit dat met die “extensions”?[/b:06dfbe3d68]

een kleine cursus dan: ga naar je apple----regelpanelen----extenties...... en daar zijn ze dan

nog een manier ga naar je harde schijf----systeemmap----extenties----

makelijk he…valt allemaal best mee

wat kun je ermee via je regelpanelen kun je sommige extenties die je eigenlijk toch niet gebruikt uitzetten, wel oppassen dat je geen extenties uitzet die je systeem nodig heeft…dit is gewoon een kwestie van veel proberen en dan weet je op een gegeven moment wat je wel en niet uit kunt zetten…sommige extenties kunnen wat moeite hebben met andere extenties…zet je er dan 1 uit dan kan het probleem opgelost zijn…
maar dit moet je maar oefenen of uit bladen halen macfan bv…
maar heb je bv 1 printer dan hoef je natuurlijk geen 10 verschillende printerextenties aan te hebben staan…dat is dan niet nodig…

dus lekker oefenen…maar probeer als je de extenties aangepast hebt deze te bewaren onder een andere naam, heb je iets fout gedaan dan kun je ze weer terug zetten…

dit is in 0s9
in osx weet ik het niet precies…daar werkt het volgens mij heel anders…

[quote:6023ba3082="hage"]dit is in 0s9 in osx weet ik het niet precies...daar werkt het volgens mij heel anders...[/quote:6023ba3082]

Hartstikke bedankt voor de moeite… maar ik gebruik alleen maar OS X. :? Juist omdat ik één nieuw systeem tegelijk leren wel even genoeg vond toen ik overstapte naar Apple.

Ik heb wel een "oplossing"..VPC eraf mieteren. Wat gebruik je dan FrontPage om sites te maken? Daar zijn ook Apple progjes voor Free- en Shareware + prof pakketten. VPC blijft een emulator, een progje dat Windows simuleert, hij herkent bv je grafiese kaart absoluut niet...Dus de keus is aan jou. Er staan waarschijnlijk wat prefs in je Library en in de map Programmaondersteuning maar het is geen ramp om dat te laten staan.

[quote:6fb0eb9179="MacMickey"]VPC eraf mieteren. Wat gebruik je dan FrontPage om sites te maken? Daar zijn ook Apple progjes voor Free- en Shareware + prof pakketten.[/quote:6fb0eb9179]

Helaas heb ik al een tijdje gezocht naar een vergelijkbaar iets voor de Mac, maar niet kunnen vinden. Ik haat het om het toe te moeten geven, maar Micro$oft heeft met FrontPage wel degelijk een top-pakket op de markt gezet. Ik gebruik het al sinds de allereerste beta.

Op aanraden van anderen in dit forum heb ik ook bijvoorbeeld DreamWeaver en GoLive getest, maar dat is vreselijk chaotisch in vergelijking met FrontPage. Er zullen ongetwijfelt DreamWeaver gebruikers zijn die hetzelfde beweren over FrontPage, maar het is natuurlijk maar waar je mee “opgegroeid” bent.

Nee, ik heb Virtual PC speciaal hiervoor aangeschaft en met de laatste update lijkt mijn probleem verholpen te zijn. Met het “herkennen van de videokaart” heb ik trouwens absoluut geen problemen. VPC (6) werkt prima, kan het venster gewoon re-sizen waarmee de Windows desktop vanzelf in een andere resolutie springt en het start-menu van Windows staat nu gewoon in mijn Dock, erg cool allemaal.

Maar desalnietteplus toch hartelijk dank voor het meedenken…

go****tver, ik had dat probleem ook de heeeeeeeele tijd. Ik heb 3x windows geinstalleerd, en idd. Telkens na de fullscreenmode hing de boel....

Nou, heb ik weer 3-4 uur nodig om windows opnieuw te installeren

heb je al geprobeerd Appeltje -I en dan meer geheugen toekennen aan de applicatie?

BIEG

mij ME had ik 128, dat lukte niet, later bij Xp had ik 386, dus dat lijkt me meer dan genoeg