Virus detected op de site ?

bij een bezoekje aan de site, kwam deze popup melding
ergens een virusje verborgen ?

Ik denk eerder dat dat virus op jouw computer zit, niet op de site.

Laat AVG maar eens een volledige scan draaien van de hele computer. Doe daarna hetzelfde met Malewarebytes.
Hoogstwaarschijnlijk zal er wel e.e.a. gevonden worden. :slight_smile:

Niets te vinden hoor: https://www.virustotal.com/en/file/5ba341d44af0d48d557cea3f2cba7cad99d15e07d1595b3a8f9ecd3f26a026fd/analysis/

vreemd dat het alleen op deze site tevoorschijn komt ?
ik heb met AdBlocker het desbetreffende deel geblokkeerd, en nu is het weg, heel vreemd :confused:

Je kan zelf ook wat uitzoeken:
Bronbestanden->Scripts, selecteer de javascript wp-emoji-release.min.js
Hierin zie je: “twemoji.maxcdn.com

https://www.virustotal.com/en-gb/domain/twemoji.maxcdn.com/information/
Op regel 108 zie je dat javascript “r” volpropt met data (unicode)

Zal wel niks zijn maar met Windows weet je het nooit.
Laatst had ik nog een phishing mail die probeerde onder de noemer van PayPal d.m.v. svhost.exe binnen te krijgen (ook via javascript).
Daarom mail en surf ik ook niet op een windows systeem, te onbetrouwbaar.

Het bestand wp-emoji-release-min is een bestand dat ervoor zorgt dat emoji geladen worden. Ik heb het bestand op onze server vergeleken met de versie die wordpress aanbiedt en de bestanden zijn identiek. Er is dus niet aan de broncode van de site gerommeld.

Tenzij Wordpress in al hun blogs een virus heeft gestopt, lijkt het me om een false positive te gaan. Desalniettemin vervelend, kijken wat we er aan kunnen doen.

Onze systeem beheerder heeft het ook als False Positive bestempeld, en door deze met AdBlocker te blokkeren, ben ik er van af :slight_smile:

misschien een nieuw soort emoji die niet goed ondersteund wordt ?

[edit]
Bij Cult of Mac, krijg ik exact dezelfde melding :confused:
misschien Malwarebytes updaten :LOL

Het lijk met de laatste definities-update van AVG opgelost. Ik heb het in een virtuele machine getest en alles van AVG aan gezet. Geen waarschuwingen meer. (nu snel Windows weer afsluiten).