Ik krijg sinds enkele dagen regelmatig emails van mailservers die zeggen dat ik het virus Win32/Sobig.F@mm verspreid. Probleem is, ik gebruik enkel Mail voor mijn email. Ik gebruik geen enkel emailprogramma onder Windows. Dan kan dat toch niet van mij komen, niet?
Virussen gebruiken ook de e-mailadressen uit het adresboek van besmette PC's. Helaas gebruikt het virus jouw e-mailadres als afzender terwijl jij daar niets vanaf weet.
Er is dus iemand die jou in zijn of haar adressenbestand heeft, een Windows-PC heeft en besmet is... :?
Niet alleen afzenders worden afgewisseld ingevuld ook onderwerpen worden gekopieerd en gebruikt, allemaal automatisch en daardoor komen sommige emails vertrouwd over en worden bijlages dus sneller geopend… :roll:
Maar het kan dus absoluut niet van jou vandaan komen, Windows-virussen kunnen niets activeren op een Mac… Alleen onder Virtual PC en een macro-virus kan eventueel Word of Excel mollen, wanneer je het daarmee opent, maar zichzelf op een Mac Doorsturen is echt onmogelijk!
laat dat alleen al een reden zijn om een apple te gebruiken :apple: