"virus detected"

Ik krijg sinds enkele dagen regelmatig emails van mailservers die zeggen dat ik het virus Win32/Sobig.F@mm verspreid. Probleem is, ik gebruik enkel Mail voor mijn email. Ik gebruik geen enkel emailprogramma onder Windows. Dan kan dat toch niet van mij komen, niet?

Virussen gebruiken ook de e-mailadressen uit het adresboek van besmette PC's. Helaas gebruikt het virus jouw e-mailadres als afzender terwijl jij daar niets vanaf weet.

Er is dus iemand die jou in zijn of haar adressenbestand heeft, een Windows-PC heeft en besmet is... :?

Niet alleen afzenders worden afgewisseld ingevuld ook onderwerpen worden gekopieerd en gebruikt, allemaal automatisch en daardoor komen sommige emails vertrouwd over en worden bijlages dus sneller geopend… :roll:

Maar het kan dus absoluut niet van jou vandaan komen, Windows-virussen kunnen niets activeren op een Mac… Alleen onder Virtual PC en een macro-virus kan eventueel Word of Excel mollen, wanneer je het daarmee opent, maar zichzelf op een Mac Doorsturen is echt onmogelijk! :smiley:

laat dat alleen al een reden zijn om een apple te gebruiken :apple: