Visual Basic?

Dag allen,

Als ik nu eens wat zou willen oefenen met Visual Basic is er dan een goede Mac oplossing, op mijn werk wordt ik uiteraard gedwongen met Windhoos te werken en daar zou ik bijv. Access kunnen gebruiken maar wat moet ik hier thuis nu voor gebruiken en is dat allemaal een beetje compatible.
Zoals waarschijnlijk wel uit de post blijkt ben ik er nog helemaal niet in thuis.

Marcel.

Waarom ga je niet lekker aan de gang met Cocoa en Objective-C? Kun je fijn op je Mac doen met Xcode.

Ja das mooi en dat wil ik ook wel proberen maar wordt ik daar ook wijzer van in termen van ontwerpen in Access(als ik daar toe word gedwongen, ha,ha)

Marcel.

[quote:ef7f8bee83="MarcelS"]Ja das mooi en dat wil ik ook wel proberen maar wordt ik daar ook wijzer van in termen van ontwerpen in Access(als ik daar toe word gedwongen, ha,ha)

Marcel.[/quote:ef7f8bee83]

Je hebt iig geen Visual Basic voor op de mac en access gaat ook niet werken. Heel misschien met een ODBC koppeling alleen heb ik dat zelf nog nooit geprobeerd op een mac…

Is virtual pc geen oplossing?

Tja ik weet het niet hoor ik wil eigenlijk een beetje met die wereld bekent worden zodat ik iets simpels in elkaar zou kunnen zetten, kijk als er een Mac app. is die ongeveer net zo in elkaar zit is het ook wel goed denk ik zo.

[quote:58171a4601]Waarom ga je niet lekker aan de gang met Cocoa en Objective-C? Kun je fijn op je Mac doen met Xcode. [/quote:58171a4601]

heb ik dat???

10.2.8

Ik moet ook in VB programmeren voor unief, maar daar gebruik je dan simpelweg Virtual PC voor. access is niet verplicht, een Adodc-element kan heus ook andere databases aan ;-) Alleen wordt m$ Access vaak gekozen als ze met m$ VB aan 't programmeren zijn onder m$ Win... Laat de m$ maar even duidelijk zijn waarom dit net zo gebeurt :-)

Als je op mac aan de slag wilt, moet je voor VB wel VPC draaien. Die Objective-C etc. zit normaal gezien bij je systeem. Daar zit een grijze CD bij: Apple Developer Tools. Dit is een volledig gratis programmeeromgeving, ook met grafische editors voor schermpjes (zoals de forms dus bij VB). Maar is wel een C-variant en geen BASIC-variant.

[url=http://www.realbasic.com/]real basic[/url] als het in basic moet.

daan.

Bedankt allen voor de reacties en suggesties ik ga eens even wat dingetjes proberen, het VB zal inderdaad ook wel moeten werken op een mac. want in de programma's van MS Office voor Mac. zit wel steeds een VB editor zag ik zojuist, of zeg ik nu weer hele domme dingen.

Marcel.

Ik heb de developer tools geinstalleerd maar geen Objective-C als App. kunnen ontdekken wel allerlei andere, kan het zijn dat het niet in 10.2.8 zit?

Marcel.