Vivil P1: Nieuwe (echte) iPod killer

Na ontelbare pogingen om een iPod killer te maken, lijkt nu toch een heuse stap in de goede richting te worden gezet. De Vivil(?) P1 heeft met het design in ieder geval goed gekeken naar de iPod en probeert met de website direct op het gevoel in te spelen. Ook het 4 inch widescreen, een batterijduur van 6 uur video playback en audio/video uitgang maken het aparaat concurrerend. Als de prijs nu ook op het niveau van iPod ligt zou dit een leuk alternatief zijn. Lancering 1 maart. Nu alleen nog het besturingssyteem :oops:

[img:5edf242380]http://www.idjparty.com/userimg/original/vivil-p1.jpg[/img:5edf242380]

De site ziet er in ieder geval al aantrekkelijk uit http://www.goviliv.com/

Ziet er zeer interessant uit. Ondanks dat ik met de Video iPod pas mijn 2e (na heel kort een iPod Photo gehad te hebben) iPod heb aangeschaft, is mijn loyaliteit aan Apple/iPod al aardig groot. Daarom zal dit ding écht een stuk beter moeten zijn wil ik mijn iPod weg doen. Als hij ook mpeg, avi, rm, etc. af gaat spelen is ie een aardig eind op weg voor mij (ik ben dat converteren zat). Het grotere scherm is mooi, niet dik zo te zien (potlooddikte!).

Nu kijken of het design er mooi (niet cheap) uitziet en de reviews afwachten.

Ben benieuwd! Leuke link!

Voor mij zal het geen switcher worden, ik wacht gewoon op de video iPod :D Die ziet er in m'n hoofd ongeveer hetzelfde uit :o

Waarom moet je perse video kijken op een zo klein mogelijk scherm? Ik heb een tijdje een beamer gebruikt voor films en da's toch beter dan zo'n rotschermpje? Bovendien vreet het batterijen, en heb ik m'n iPod bijna altijd op terwijl ik nog iets anders aan het doen ben, waarbij ogen vaak van pas komen.

Overigens op het eerste gezicht wel mooi vormgegeven.

je gaat films kijken op zo'n klein schermpje omdat je je beamer lastig kan aansluiten in de trein ed.

[quote:f8d4d5c30e="dennisdijk87"]je gaat films kijken op zo'n klein schermpje omdat je je beamer lastig kan aansluiten in de trein ed.[/quote:f8d4d5c30e]

:evil:

p.s.: Ik heb expres voor de iPod gekozen (i.p.v. een PSP) omdat het apparaatje klein moest blijven. Een PSP wordt al te groot. En persoonlijk vind ik het iPod scherm niet te klein voor een video in de trein/bus/vliegtuig/etc. Als je ondertitels krijgt is het wel wat beter concentreren, maar dat is niet zo storend. Maar in mijn dagelijkse ritjes (bus → trein → bus) naar school van in totaal 2x 1 uur en 40 min. kijk ik liever een documentaire, serie, muziek dvd of De Wedstrijden.

Het nadeel van bovenstaand ontwerp is natuurlijk dat het in de eerste plaats van rechtshandigen is gemaakt.

[quote:00d313fa55="wjgmspeedy"]Het nadeel van bovenstaand ontwerp is natuurlijk dat het in de eerste plaats van rechtshandigen is gemaakt.[/quote:00d313fa55]

1. Na eventjes wennen moet het bedienen met “je andere hand” ook wel lukken denk ik (zelfde geldt voor mijn iPod).
  2. Het kan niet moeilijk zijn de instellingen er opnieuw op te zetten, zodat alles op zijn kop komt, en je het apparaat om kunt draaien, zodat je meteen een linkshandig ding hebt.
  3. Wie weet maken ze ook een left-handed versie. :lol:

Ik denk dat het geen echt probleem zou kunnen vormen? En als dat wel zo is maakt dat mij niet zoveel uit. Ik ben toch rechtshandig. :lol: (En dus wat egoistischer denkend in dit geval. :wink: )

Ach ja, ik ben linkshandig, maar zo'n ding rechtshandig bedienen zie ik ook niet zo'n probleem in. Ik gebruik mijn telefoon en iPod ook met beide handen.

Alleen wat ik zo raar vind is dat clickwheel. Ik dacht dat dat geheel Apple’s idee was en dat niemand dat mocht namaken? :?

iPod killer nummertje zoveel?

Wat een clickwheel kloon, Apple zal ze wel suen....

Veel de rondvormig... :x

kleur is te kitcherig, en wie neemt er nou zó'n lang en groot apparaat overal naartoe :P ? Ik denk dat we nog lang kunnen wachten op een echte echte echte iPod killer ;)

Hee, een Sony PSP waar je niet mee kan gamen! Onee, een grote nep iPod (incl. nep clickwheel), die door schaalverschillen een stuk duurder zal zijn dan de marktleider. Rip off. Gaat niks worden. Een iPod killer moet hipper, vetter en gaver zijn, niet meer van hetzelfde. Anders wordt het niks.

Lijkt op het spiegeltje achter het zonneklepje van de de bijrijder in mijn tachtiger jaren auto.

[quote:4d98b900e3="Aaple"]Lijkt op het spiegeltje achter het zonneklepje van de de bijrijder in mijn tachtiger jaren auto.[/quote:4d98b900e3]

En de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van Pa? :evil:

[quote:e71edc46ea="iRik"]kleur is te kitcherig, en wie neemt er nou zó'n [b:e71edc46ea]lang en groot apparaat[/b:e71edc46ea] overal naartoe :P ? Ik denk dat we nog lang kunnen wachten op een echte echte echte iPod killer ;)[/quote:e71edc46ea] Ik weet niet of je de website heb bekeken, maar hij is niet dikker dan een potlood en een paar centimeter korter dan een potlood. Is dus niet echt groot, dacht ik zo. :?

Iiieeeeee.......lelijk ding zeg.......vind het absoluut geen iPodKiller! Weinig mp3 spelers kunnen tegenwoordig tippen aan de iPod! Helemaal als die touchPod zometeen aankomt!

Alleen al dat "unlimited excitement" onder het scherm...

Nou ik vind mijn iPod Video veel mooier !!!