Vlag in menubalk

Soms verschijnt er een vlag in de menubalk. Hoe kan ik die wegkrijgen? Soms verschijnt die na het opstarten, maar meestal niet. Bij "Input Menu" onder de internationale voorkeuren is er enkel "Belgian" aangeklikt. Ik gebruik Mac OS 10.2.8.

[img:692cd08896]http://users.pandora.be/fortuna/vlag.jpg[/img:692cd08896]

systeemvoorkeuren > landinstellingen > invoermenu zie links onder vinkje weg halen 8)

:finderoud:

Er staat enkel een gedisabled vinkje bij "Belgium". In de lijst staat er geen enkel vinkje. Het vlagje staat er nog steeds.

[quote:68bddc2712="spike23"]Er staat enkel een gedisabled vinkje bij "Belgium". In de lijst staat er geen enkel vinkje. Het vlagje staat er nog steeds.[/quote:68bddc2712]

Je kan met de appeltjes-toets ingedrukt het vlaggetje uit de Apple-balk slepen… Zwoeff en weg is die…

In principe werken de meeste oplossingen wel, maar enkel voor een tijdje.

Het schijnt door verschillende zaken veroorzaakt te worden,
onder andere door programma’s in die in een andere taal
draaien dan het OS, en andere factoren, bij mij verscheen
het vlaggetje bijvoorbeeld als ik een .psd als bureaublad nam.

Het is bij Panther opgelost.

Die schijnt spontaan tevoorschijn te komen als je 'extensies tonen' aanzet in je finder-voorkeuren. Ik vind het wel handig, want ik gebruik vooral de punt in mijn numeriek blok (USA instelling) maar als ik prijzen moet tikken zet ik 'm lekker in NL. Maar jullie vlamingen hebben daar weinig aan, want QWERTY onder AZERTY toetsen is russisch roulette.

Is trouwens een typisch OS 10.2 probleem, met Panther komt dit niet meer voor.

Bestemd voor unsound:

het heeft helemaal niets met het onderwerp te maken maar iedere keer dat ik jouw logo zie mert die figuurtjes die lijken weggeplukt te zijn uit het vtoege werk van Appel c.s. komik iedere keer tot de conclusie dat jij het mooiste logootje hebt!

Tip: Zoek eens op "landenvlaggetje", dan zie je dat hier al heel veel draadjes over zijn geweest, met uiteenlopende oplossingen.

[color=red:1779b50d72]<off topic>[/color:1779b50d72]

[quote:1779b50d72=“sedikit”]Bestemd voor unsound:

het heeft helemaal niets met het onderwerp te maken maar iedere keer dat ik jouw logo zie mert die figuurtjes die lijken weggeplukt te zijn uit het vtoege werk van Appel c.s. komik iedere keer tot de conclusie dat jij het mooiste logootje hebt![/quote:1779b50d72]
Dank je. hoewel de eer mij niet toebehoort,
ik heb hem niet zelf gemaakt namelijk.

:slight_smile:

[color=red:1779b50d72]</off topic>[/color:1779b50d72]

[quote:e6ea0d6d92="Deskman"]Die schijnt spontaan tevoorschijn te komen als je 'extensies tonen' aanzet in je finder-voorkeuren.[/quote:e6ea0d6d92]

Het vinkje staat uit.

Nog steeds geen werkende oplossing gevonden. Ik upgrade daarvoor niet naar Panther. Vervelende bug, want dan zijn de datum- en tijdinstellingen mee aangepast (die smerige AM en PM aanduidingen zie ik dan in toepassingen die met tijd werken).