VLC geinstalleerd en het "werkt"

Ik heb even gedaan wat iedereen me zei te doen en nu werkt VLC wel MAAR IK HEB GEEN AUDIO. het is een divx film die ik wil afspelen een avi file (zelf gemaakt). film speelt maar geen geluid. Help me aub... ik zal u eeuwig dankbaar zijn.

Heb je de audio wel meegecodeerd?

Ik heb dus m'n permissies herstelt voordat ik vlc installeerde en daardoor kon ik het installeren. Met Mplayer heb ik wel audio, maar geen ondertitels. zucht

Onder Audio wel het juiste audio-spoor geselecteerd... :?

Waarom gebruik je niet gewoon QuickTime ?

:expressionless:

Unsound IK WIL WEL MAAR IK WEET NIET HOE IK ONDERTITELS moet afspelen met quicktime... maar als ik een ander audiopath kies valt het uit met error of zoiets... rare boel... Audio Meecoderen??? hoe of wat ? je spreekt chinees voor me :o

Welke codec heb je gebruikt voor de audio? Ik dacht dat VLC wel zo'n beetje alles afspeelde, maar misschien heb je toch iets vaags gekozen :) Kun je trouwens de ondertitels niet gewoon in het filmpje zetten? (dus in je videobewerkings app)

ja ik heb heel wat films reeds op cd gezet, ga ze heus niet opnieuw branden :) Welke codec gebruik ik? gewoon wat erop zit denk ik ik heb niets veranderd.

HELP!!! het werkt dus echt niet met geen enkele film werkt de audio, overal speelt hij wel de subs en het beeld wel perfect af... wat Nu??? please help, ik zal u eeuwig dankbaar zijn :)

In het pakket codecs uit mijn onderschrit staat ook de srt-plugin voor QuickTime, waarmee, je dus ondertitels zou moeten kunnen importeren... ik heb zelf echter geen bestand om het mee te proberen.

Unsound ik downloadde dat pakket en ik kan divx afspelen met geluid... Ik kan ook srt files APART afspelen en daar ben ik dus niet veel mee. Hoe moet ik de file samen met de film in een kader afspelen? Ik ben er bijna 'k voel het. OF IEMAND ANDERS HOE KAN IK AUDIO KRIJGEN BIJ VLC?

Als je de bewuste film open hebt, vraag dan de filminfo op ( appeltje-j ), klik dan op videospoor, dan komt er onder de optie "voeg toe"... ik DENK dat je daar een .srt bestand kunt toevoegen, maar zoals ik al zei: ik heb zelf geen filmpjes met .srt bestanden, dus het is puur gokwerk van mijn kant.

nope werkt nog steeds niet naar behoren... Kan iemand me liever zeggen hoe ik het geluid bij divx film werkende krijg met VLC?

Nog steeds niemand die met ideeen zit over hoe ik m'n probleem kan oplossen?

[quote:c6fe56df57="steene"]ja ik heb heel wat films reeds op cd gezet, ga ze heus niet opnieuw branden :) Welke codec gebruik ik? gewoon wat erop zit denk ik ik heb niets veranderd.[/quote:c6fe56df57]

Dat is natuurlijk niet echt een antwoord waar we iets aan hebben he…

met alle respect, maar ik heb gewoon vlc, mplayer en quicktime 6.5.2 staan. Voor quicktime heb ik die plugins staan maar voor de rest heb ik niets bij geinstalleerd..., aan uw post heb ik ook niet veel he. :wink:

Beter te laat dan nooit .... Hier is je antwoord :lol:

OPen bestand
blader en zoek je fillum op
vink : gebruik ondertitieling in bestand
en bij blader zoek je je .srt bestandje erbij

stuk cake !!!

suc6

Ik veronderstel dat je nu probeert VLC uit te leggen? Ja dat lukte allemaal al. Het probleem is dat ik bij VLC geen geluid heb. En bij Quicktime de srt niet in de film wil afspelen wel opent hij het als apart filmbestand?! Toch bedankt en ja idd beter laat dan nooit ;) Maar daar heb ik (tenzij je voor quicktime bedoelt) niet veel aan, want ik wist het al :lol:

Steene: heb je toevallig een testfilmpje waarmee ik wat kan experimenteren ?

700 MB filmpjes kan ik moeilijk doorgeven via internet.

Huidige stand van zaken:

Heb een nieuwe user aangemaakt. Die user heb ik admin rechten gegeven.
En dan VLC geinstalleerd en het werkt audio, video en srt file in een beeld weergegeven.
Dit is alvast erg leuk. Maar het lukt dus nog steeds niet in de eigenlijke account.
Waar zou dit toch aan kunnen liggen?
Is een beetje onhandig moet ik telkens afmelden en aanmelden onder die andere account
om een filmpje te kunnen bekijken…