[VLC] Slecht geluid bij sommige .avi films

Beste OSX'ers, Ik heb een aantal films in .avi formaat. Slechts een paar daarvan hebben brak geluid. Nu is het lastige dat ik niet kan zien welke geluids codec ze gebruiken. Bij windows zou ik gewoon het k-lite codecs pack er overheen gooien, en daarmee waarschijnlijk van het probleem af zijn.

Weet iemand of ik ergens goede codecs voor OSX kan downloaden? Of moet ik het probleem soms heel ergens anders zoeken? Bij voorbaat dank :slight_smile:

In VLC>VENSTER>EXTENDED WINDOWS kan je die info aanklikken, framerates, kbs etc...ook de audio specs . De films met slechte audio is lastig te verbeteren aangezien die meegebakken is , met de eqaulizer kan ik het dan nog aanvaardbaar maken, maar van een slechte audio kan ik ook geen goede maken. Dat windhoos prog ken ik uiteraard niet ,...dus probeer de equalizer zou ik zeggen.

[quote:db804c4bf3="KingCarp"]In VLC>VENSTER>EXTENDED WINDOWS kan je die info aanklikken, framerates, kbs etc...ook de audio specs . De films met slechte audio is lastig te verbeteren aangezien die meegebakken is , met de eqaulizer kan ik het dan nog aanvaardbaar maken, maar van een slechte audio kan ik ook geen goede maken. Dat windhoos prog ken ik uiteraard niet ,...dus probeer de equalizer zou ik zeggen.[/quote:db804c4bf3]

Dezelfde .avi films geven op de windows pc wel gewoon goed geluid. Het moet dus aan het decodeer gedeelte liggen. Equalizer brengt geen verandering in kutkwaliteit geluid helaas ;). Bedankt voor je reactie! :slight_smile:

Probeer eens het volgende:

• Start Mplayer OS X
• Klik rechts onderin op PL
• Sleep een film met slecht geluid in dat venster
• Dubbelklik de film vervolgens, en laat hem spelen
• Klik in het venster op de knop met de i

Daar zou moeten staan welke codering het geluid is.

QuickTime Codec pack en link naar het programma Mplayer:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=475329#475329

.... hier speel ik alles okie dokie af hoor op me mac en anders lekker bij je windhoos blijven kijken :sealed:

enkel zulke problemen gehad met WMV of WMA. Mss is de audio in die file WMA. WMA's converteer je het best met easyWMA.

[quote:71c3da484a="unSOUND"]Probeer eens het volgende:

• Start Mplayer OS X
• Klik rechts onderin op PL
• Sleep een film met slecht geluid in dat venster
• Dubbelklik de film vervolgens, en laat hem spelen
• Klik in het venster op de knop met de i

Daar zou moeten staan welke codering het geluid is.

QuickTime Codec pack en link naar het programma Mplayer:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=475329#475329[/quote:71c3da484a]

Dank je. Het geluid speelt ie met mPlayer bij 2/3 films wél goed af. De derde zal uit zichzelf wel goed geluid hebben.

Dank voor jullie hulp!

Ik had gisteren bij itunes bij een zender een niet erg lekker geluid, maar vandaag was hij weer goed....... Dont ask me why.

Ander probleem wat ik wel eens heb bij VLC, ik heb nogal wat muziek videoclips. St anders staat buma bij mij aan de deur.
En ik heb er enkele clips (1 op de 40) tussen die een grof soort korrelig beeld geven, niet echt mooi. Speel ik ze echter op een pc af dan is het beeld wel goed. Nog niet achter wat daar de oorzaak van is.
Ik heb ook flip4mac, vlc, misschien moet ik er ook eens divx op gaan zetten. maar ik wil ook geen codec ellende van codecs die elkaar bijten of anders in de weg zitten.